El barri de Sant Antoni de Barcelona, al districte de l’Eixample, ha iniciat les obres que formen part del pla de manteniment integral de l’espai públic, en el marc del Pla Endreça, amb un pressupost de 3,7 milions d’euros.
Estan planificades 35 actuacions de manteniment i renovació d’elements a l’espai públic, com ara la renovació i el manteniment del paviment d’asfalt, els semàfors, la xarxa freàtica, el clavegueram, el mobiliari urbà, les voreres, la senyalització i les instal·lacions esportives, entre altres. A finals de maig s’han iniciat els treballs de millora de l’espai verd de l’avinguda de Mistral.
Aquesta actuació a l’avinguda de Mistral té com a objecte millorar la xarxa de reg i els paviments, retirar arbres i arbustives malmeses i realitzar la plantació de 63 arbres nous, entre altres espècies vegetals. El projecte inclou la substitució de 36 exemplars malmesos, la majoria perquè estan torçats o afectats per la sequera i cal retirar-los per seguretat. Aquests treballs de renovació del verd han començat al tram comprès entre l’avinguda del Paral·lel i el carrer de Floridablanca i, a finals d’agost, s’executarà el tram entre els carrers de Floridablanca i de Viladomat. Els treballs al conjunt de l’avinguda de Mistral està previst que finalitzin al novembre.
Pel que fa a la vialitat, s’ha executat la pavimentació del carrer de Viladomat, entre la Gran Via de les Corts Catalanes i el carrer de Sepúlveda, que s’ha realitzat amb paviment sonoreductor i un 10% d’àrids reciclats. En aquest mateix carrer, en concret al xamfrà de Sepúlveda amb Entença, banda de mar, també s’ha completat ja la renovació de la vorera. Pel que fa a la xarxa semafòrica, s’han previst 23 actuacions de substitució i millora de semàfors.
També està previst dur a terme 4 actuacions de millora de la senyalització d’entorns escolars per garantir-ne la seguretat.
A banda, s’actuarà als Jardins de Càndida Pérez, situats a l’interior de l’illa de cases dels carrers del Comte Borrell, Manso, Parlament i ronda de Sant Pau. Als jardins de l’interior d’Illa Jardins de Maria Matilde Almendros, al carrer de Calàbria, també s’hi preveu fer més endavant la rehabilitació dels murs, una actuació que actualment està en projecte.
Pel que fa al clavegueram, per aquest any 2025 s’ha planificat també la rehabilitació i millora del tram del carrer de Sepúlveda, entre Muntaner i Joaquín Costa.