Dimecres, 30 d'abril de 2025
És notícia

Barcelona repartirà bosses per recollir excrements i ampolles per netejar orins

Avatar photo
Fins al 31 d’octubre sis informadors visitaran espais de la ciutat on hi ha hagut problemes de civisme

L’Ajuntament de Barcelona repartirà 3.000 bosses per recollir excrements i 3.000 ampolles per netejar orins a propietaris de gossos. L’actuació forma part del pla Endreça que promou l’equip de govern encapçalat per Jaume Collboni i té l’objectiu d’informar sobre la tinença d’animals a la ciutat i sobre la regulació dels usos a l’espai públic.

Fins al 31 d’octubre sis informadors es desplaçaran a vint-i-quatre espais dels deu districtes de la ciutat on s’han detectat problemes de civisme. En el marc del pla Endreça les actuacions relatives als gossos s’adrecen sobretot a les estones de passeig quan fan ús de l’espai públic per minimitzar les molèsties potencials a la resta del veïnat.

D’aquesta manera es vol millorar la convivència entre persones i animals a l’espai públic, detectar conductes disruptives i explicar als responsables de gossos les bones pràctiques de tinença responsable i convivència a l’espai públic. Els informadors també faran enquestes a la ciutadania sobre la tinença de gossos i els usos de l’espai públic i sobre la percepció d’espècies salvatges.

En paral·lel a aquesta actuació, l’Ajuntament també preveu implantar a tota la ciutat més d’un centenar de zones d’usos compartits (anomenades ZUC) en les quals els animals poden anar deslligats en uns horaris determinats. A més, es preveu actualitzar les àrees d’esbarjo per a gossos, millorar el manteniment dels espais per a gossos i impulsar campanyes davant les infraccions més habituals (com la brutícia causada pels excrements no recollits a l’espai públic), entre altres.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un muntanyenc de 57 anys sobreviu a una caiguda de 150 metres

Notícia següent

Torna el Reus Ocult amb visites a espais patrimonials de la ciutat

Notícies relacionades