Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Barcelona vol ser la primera Capital Europea del Comerç de Proximitat

Avatar photo

La iniciativa, ideada per Barcelona Comerç, compta amb el suport de les principals entitats de comerç locals i europees

L’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dijous el projecte de candidatura per esdevenir la primera Capital Europea del Comerç de Proximitat el 2023 i contribuir “a la consciència col·lectiva de la seva importància social i econòmica”.

En l’acte de presentació del projecte, celebrat a l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, hi han participat el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; la presidenta del Comitè de Peticions del Parlament Europeu, Dolors Montserrat; el secretari general de la Conselleria d’Empresa i Treball de la Generalitat, Albert Castellanos; el president de Barcelona Comerç, Salva Vendrell, i el director de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, Sergi Barrera.

La Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat tindria una rotació anual, i la ciutat seleccionada seria l’encarregada d’organitzar accions i activitats informatives, divulgatives i formatives adreçades a la ciutadania i al comerç de proximitat per contribuir a la consciència col·lectiva de la importància del sector en l’àmbit econòmic.

La iniciativa, ideada per Barcelona Comerç, compta amb el suport de les principals entitats de comerç locals i europees, i l’entitat preveu presentar el projecte de Capitalitat i la candidatura de Barcelona al Parlament Europeu i la Comissió Europea el pròxim 31 de maig.

Així, el programa, que encara està per definir i obert a noves propostes, vol ser un punt de trobada entre entitats de comerç i ciutats europees, posant en comú estratègies i polítiques en àmbits com la sostenibilitat, la digitalització, la mobilitat, l’urbanisme i la gestió comercial.

Entre altres accions, proposa jornades per debatre sobre el present i el futur del comerç local a Europa, la creació del Barcelona Shopping Lab, taules de treball al voltant del comerç de proximitat, iniciatives de digitalització del comerç i serveis de proximitat, esdeveniments i programes de divulgació sobre el comerç de proximitat.

“HO ACONSEGUIREM”

Collboni veu en la candidatura una qüestió de voluntat de defensar el model comercial i ha defensat Barcelona com la millor ciutat per viure-hi i també per al teixit comercial: “És per això que no se m’acudeix millor capitalitat per a la nostra ciutat”.

Montserrat ha valorat el model de ciutat de Barcelona que, al seu parer, s’ha caracteritzat sempre per la riquesa del comerç de proximitat, i ha mostrat el seu suport a la candidatura: “Hem pogut convertir una iniciativa en una realitat que estic convençudíssima que ho aconseguirem”.

“ELS ATRIBUTS I LA FORÇA” DE BARCELONA

Per la seva banda, Vendrell ha defensat que “Barcelona té els atributs i la força per ser la primera gran capital” amb la qual es pretén empoderar el sector i impulsar un projecte en positiu que acosti la idea d’Europa als carrers i barris de la ciutat, ha dit.

Per Castellanos, la candidatura “és una declaració d’intencions de com Barcelona i, per extensió, Catalunya es vol presentar al món com un model comercial“, per la qual cosa ha expressat el seu suport entusiasta –ha matisat– al projecte i a l’acte de presentació.

Barrera ha recordat l'”enorme” impacte de la pandèmia en el comerç, amb el tancament de prop de 3.000 establiments a Barcelona, i ha remarcat la importància que la situació hagi millorat amb els fons Next Generation, ja que el comerç és el segon sector “més important” de la Unió Europea per a l’ocupació.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

VÍDEO: Grava com el seu nòvio salta des d’un penya-segat i mor en l’impacte

Notícia següent

Barcelona podria acollir Eurovisió el 2023

Notícies relacionades