Dissabte, 31 de maig de 2025
És notícia

Barcelona organitzarà activitats veïnals als espais amb més afluència turística

Avatar photo
L’Ajuntament ha llançat també una nova línia d’ajuts dirigits als petits comerços veïnals situats en zones turístiques

L’Ajuntament de Barcelona ampliarà el programa ‘Juguem a les places’ amb la licitació específica d’un nou paquet d’activitats familiars i veïnals que se celebraran en espais que formen part del Pla de gestió dels Espais de Gran Afluència (EGA). L’objectiu d’aquesta iniciativa municipal és generar nous usos socials i comunitaris en aquestes zones, per tal de consolidar una oferta alternativa per al veïnat i públic local que vagi més enllà d’un enfocament orientat principalment al visitant. Les activitats s’organitzaran en un espai de l’EGA Sagrada Família i en dos espais més de l’EGA Rambla – Gardunya – Boqueria, atès que l’EGA del Parc Güell ja compta amb un programa propi d’activitats comunitàries. Així doncs, els jardins de la plaça de la Sagrada Família, la plaça Reial i els jardins Voltes d’en Cirés acolliran en total 61 sessions durant aquest 2025, previsiblement a partir del mes de juliol.

A banda de l’ampliació del ‘Juguem a les places’ i també com a novetat d’enguany i amb el mateix objectiu d’assumir el repte que suposa equilibrar els usos i les activitats que es produeixen a l’espai públic en aquelles zones amb més presència de turisme, l’Ajuntament ha llençat una nova línia de subvencions per fomentar el petit comerç de proximitat que es troba als espais EGA. En concret, l’Ajuntament ha creat una nova línia d’ajudes per a comerços i establiments al detall en planta baixa en el marc de la convocatòria ‘Impulsem el que fas’ d’enguany, que està dotada amb 2,5 milions d’euros.

La inversió municipal que es pot associar estrictament al Pla EGA aquest any 2025, i per tant sense tenir en compte els imports de diferents reformes urbanístiques en indrets concrets o els reforços de serveis que es fan a l’estiu en àmbits com la neteja o la seguretat, suma un mínim de 2,4 milions d’euros: 900.000 euros destinats al desenvolupament de polítiques i plans específics als EGA, 500.000 euros per a la contractació de més agents cívics orientats a actuar exclusivament en aquests indrets i 1 milió d’euros d’inversió per a la instauració de la Zona Bus 4.0, en aquest cas provinent del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació Barcelona finançat amb fons Next Generation de la Unió Europea.

“Els EGA són zones de la ciutat on el gran volum de visitants no només suposa un repte de gestió i ordenació de l’espai públic i la mobilitat, sinó que pressiona les dinàmiques veïnals i el teixit comercial. Per això estem posant en marxa mesures pioneres que mirin d’enfortir aquestes activitats i preservin els usos per als veïns i veïnes”, ha explicat el tinent d’Economia, Habitatge, Hisenda i Turisme, Jordi Valls. “Ens cal generar noves dinàmiques en aquests espais que redueixin els riscos associats al monocultiu turístic”, ha remarcat.

La present campanya turística tindrà també entre les seves novetats la fase de proves de la nova Zona Bus 4.0, un nou model per gestionar de forma ordenada i més eficient l’arribada a la ciutat dels grups turístics en autocars. El nou model, que està desenvolupant BSM, està ideat per afavorir una planificació anticipada dels trajectes, una distribució ordenada dels vehicles un cop entrin a la ciutat per tal de reduir la pressió turística en determinats indrets i una millora en el control dels espais per donar un millor servei a conductors i visitants.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els termòmetres tocaran sostre a Catalunya: Avui i demà, calor de ple estiu

Notícia següent

Pisos d’obra nova a Barcelona

Notícies relacionades