L’Ajuntament de Barcelona posa en marxa, des del 15 de juny fins al 15 de setembre, el dispositiu per fer front a la calor en fase preventiva.
Durant aquest període els equips estan a punt per si s’activen alertes específiques de calor i, a més, es mobilitzen els recursos municipals de prevenció dirigits a la ciutadania en general.
El Pla Clima estableix una sèrie de mesures per adaptar la ciutat als efectes negatius del canvi climàtic, especialment a la calor, que es presenta cada cop amb més intensitat, amb onades persistents o nits amb temperatures molt altes que tenen una afectació negativa directa en la salut de la ciutadania.
L’any 2024 va ser un any especialment càlid en el qual es va batre el rècord de nits tòrrides, és a dir, nits en què la temperatura no va baixar dels 25 graus. Davant d’aquestes circumstàncies cada vegada més freqüents, el consistori desplega un ventall ampli de recursos per a la ciutadania