Barcelona lliura la Medalla d'Or de la Ciutat al Grup Planeta

El guardó reconeix el "compromís" de la companyia amb la capital catalana en el seu 75è aniversari

27 de novembre de 2024 a les 20:11h

El president del Grup Planeta, José Crehueras, ha recollit aquest dimecres al vespre la Medalla d'Or de la Ciutat que l'Ajuntament de Barcelona ha atorgat a l'empresa. L'acte ha estat presidit per l'alcalde, Jaume Collboni, que ha destacat "la contribució al progrés social i cultural" de la firma. L'empresa compleix 75 anys i el batlle ha destacat l'esforç de Planeta "per fer gran Barcelona, més culta, més crítica i més bella i per portar el nom de la ciutat per tot el món". El govern municipal va proposar la medalla al ple del juny passat. A l'acte hi han assistit, entre d'altres, la segona tinenta d'alcalde, Maria Eugènia Gay, i el regidor de Cultura i Indústries Creatives, Xavier Marcé.

José Manuel Lara Hernández va fundar Editorial Planeta el 1949 a Barcelona, empresa que va esdevenir l'embrió del Grup Planeta. El grup manté l'estructura de capital íntegrament familiar i l'Ajuntament subratlla que s'ha convertit en "líder de referència" editorial, dels mitjans de comunicació, la formació i l'entreteniment audiovisual amb presència a més de 20 països.

El govern municipal valora igualment que el Grup Planeta s'ha caracteritzat sempre pel caràcter "innovador" pel que fa als continguts, als productes i els formats i a la promoció i comercialització.

Amb més de 70 segells editorials, el Grup Planeta és un dels actors destacats del mercat editorial a Espanya i l'Amèrica Llatina. Edita anualment més de 2.500 novetats en castellà, català i portuguès.