Barcelona aprova la construcció d’una nova rotonda a Torre Baró

L'obra millorarà la mobilitat de tot el barri amb un pressupost d'uns 400.000 euros i un termini d'obres de 4 mesos des del pròxim mes de març

29 de juliol de 2025 a les 18:19h

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat el Pla Especial Urbanístic i de Millora Urbana que permetrà la construcció d’un nova rotonda al barri de Torre Baró, a la cruïlla que conformen els carrers Llerona i Balenyà. Aquesta nova rotonda permetrà la millora substancial de la fluïdesa, la seguretat i l’eficiència del transport públic, a banda de millorar també la mobilitat privada en el conjunt del barri.

La previsió municipal és que, un cop s’ha aprovat el Pla Especial a la Comissió de Govern, el proper mes de setembre es doni llum verda al projecte executiu i les obres puguin començar al proper mes de març. Està previst que aquesta intervenció afecti uns 870 metres quadrats d’espai, tingui una durada d’uns 4 mesos i un cost aproximat d’uns 400.000 euros.

“Aquesta actuació, conjuntament amb el soterrament dels cables elèctrics a la zona significa una millora molt consistent en aquest barri”, ha assenyalat el regidor del districte de Nou Barris, Xavier Marcé, qui ha afegit que el projecte dissenyat també suposa la millora dels talussos de la zona per limitar el moviment de terres.

La rotonda projectada, de fet, respon a l’orografia d’aquest barri de muntanya. Tindrà uns 16 metres de diàmetre exterior i 6 metres de diàmetre interior, amb un carril de 5 metres d’amplada. A banda de la construcció d’un mur de contenció al costat sud per estabilitzar les terres, està previst mantenir la vorera del costat nord amb un mínim de 2 metres d’amplada, la reubicació de la marquesina del bus i la font existent, així com el soterrament de serveis i la instal·lació de nou enllumenat LED a tota la zona.

La cruïlla dels carrers Balenyà i Llerona es troba a la part baixa del barri de Torre Baró. Fins ara, tant els autobusos com els vehicles privats havien de circular fins al final del carrer per poder girar, amb les dificultats que això comporta en un entorn de carrers estrets i pendents. Amb aquesta actuació, el conjunt de vehicles guanyarà en maniobrabilitat, que podran girar a la rotonda estalviant-se una part important del recorregut i reduint els riscos a l’espai públic, tot millorant la convivència entre vehicles i vianants

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit