Barcelona amplia la seva flota del TMB amb autobusos sostenibles

Quan es va posar en servei el primer comboi, la previsió de consum era de 9kg/100km, però després d'aquestes primeres setmanes la xifra s'ha quedat en 6,82kg/100km

Barcelona incorporà set nous vehicles d’hidrogen a la flota d’autobusos de la línia X1 en les pròximes setmanes i fins al juny, segons ha anunciat la presidenta de TMB, Laia Bonet, aquest dijous. A principis del passat mes d’abril, l’empresa ja va presentar el primer bus d’hidrogen de tot l’Estat en una xarxa de transport públic, que es va posar en circulació aleshores. Tal com va anunciar Bonet, a aquest primer comboi el seguiran set més, quatre dels quals estaran operatius a partir del 30 de maig, mentre que la resta ho faran al juny. La presidenta de TMB ha lloat “l’aposta valenta i pionera” de Barcelona per l’hidrogen, i ha afirmat que els resultats que ha donat el primer comboi han estat “molt millor de l’esperat”.

Durant la jornada ‘La mobilitat sostenible amb hidrogen’, Bonet ha detallat que aquests vehicles amb tecnologia de zero emissions estan sent “més eficients” nivell de consum. Segons ha concretat, quan es va posar en servei el primer comboi, la previsió de consum era de 9kg/100km, però després d’aquestes primeres setmanes la xifra s’ha quedat en 6,82kg/100km. “El que estem veient és que estan cridats a ser un complement fantàstic per la xarxa de busos elèctrics, i són una magnífica solució en un horitzó de quinze anys vista”, ha assegurat Bonet.

Aquesta nova incorporació al servei de bus exprés que connecta Francesc Macià i Glòries, forma part del Pla Estratègic 2025 de TMB, segons el qual, la flota de busos comptarà amb 210 vehicles híbrids de gas natural, 154 d’elèctrics, i 46 d’hidrogen de cara el 2024. Quant a la inversió, Bonet ha detallat que el cost d’adquisició de la seixantena d’autobusos que TMB té previst incorporar per l’horitzó 2020-2025 és de 36 MEUR.

El passat mes d’abril, TMB va detallar que l’encarregada de subministrar hidrogen a la flota d’autobusos durant els anys vinents serà l’empresa Iberdrola. La multinacional disposa d’una planta d’hidrogen verd a la Zona Franca, impulsada per TMB, i subvencionada pel programa Connecting Europe Facilities for Transport.

Tal com es va explicar en la presentació del primer bus d’hidrogen, fins aquesta planta de proveïment es traslladaran tots els vehicles d’aquest tipus, els quals estaran carregats en un temps d’entre set i deu minuts. Precisament, TMB va assenyalar que el principal avantatge respecte dels busos elèctrics és la rapidesa en la càrrega.