Dijous, 12 de desembre de 2024
És notícia

Baixen els sinistres de trànsit a BCN, però augmenten els ferits greus

Avatar photo
L’any 2023 es van registrar 6.857 sinistres de trànsit amb víctimes, una disminució del 5% respecte a l’any 2022

Avui s’ha presentat el balanç de Sinistralitat de l’any 2022 a Barcelona, que demostra una disminució dels sinistres de trànsit a la ciutat d’un 5%. L’informe reflecteix la reducció del nombre de sinistres vials, així com les víctimes de sinistres i el nombre de morts. No obstant això, els ferits greus han augmentat més del 30% respecte a l’any anterior. Aquest increment es deu, en part, a un canvi a l’hora de fer seguiment dels ferits.

Durant la presentació de les dades han participat la primera tinenta d’alcalde Laia Bonet i el tercer tinent d’alcalde de Seguretat, Albert Batlle, així com el Cap de la Guàrdia Urbana, Pedro Velázquez. Pel que fa a la mortalitat, l‘any passat van morir en sinistres de trànsit un total de 20 persones. Són 3 persones menys que l’any 2022. El col·lectiu més afectat van ser els vianants (9), sobretot per no obeir al semàfor i per creuar per fora del pas habilitat.

225 ferits greus el 2023

Aquesta dada, que ha sigut l’única que ha augmentat, suposa un creixement del 30,81% respecte al 2022. La xifra més destacable, tal com ha explicat Bonet, és que el 92% (207 de 225) dels ferits greus pertanyen a Vehicles de Mobilitat Personal, bicicletes i vehicles de dues rodes a motor (ciclomotors i motocicletes). “Tot i que haguem tornat a la normalitat en termes de mobilitat respecte els nivells de la pandèmia, també hem canviat la manera de moure’ns”, ha expressat Laia Bonet.

Tal com s’ha explicat, s’ha modificat el procediment sobre el seguiment dels ferits. Actualment, es fa un seguiment extens de les víctimes i per tant s’allarga el període de seguiment. Bonet ha afirmat que aquest nou mètode reflecteix d’una manera més precisa la fotografia real sobre els ferits greus.

De fet, avui mateix ha entrat en vigor la nova ordenança de la DGT sobre la comercialització dels patinets elèctrics amb la certificació oficial. Aquesta nova llei també contempla que l’aparell no hagi sigut manipulat per variar la seva velocitat, i també que incorpori un bon sistema de fre i la il·luminació corresponent.

Laia Bonet ha explicat durant la roda de premsa que l’Ajuntament té preparat el text amb les noves normes que hauran de seguir els VMP a la ciutat. “Ja ha superat les fases de tramitació interna. Només cal sotmetre-la a votació i que els grups l’aprovin“, ha expressat. Entre les noves normes hi haurà l’ús obligatori del casc i la incorporació d’una campanya informativa per revertir el desconeixement sobre aquest tipus de vehicles.

Els patinets elèctrics formen part del col·lectiu vulnerable; de fet, els fets coneguts sobre els sinistres amb aquest tipus de transport ha passat de 5 al 2022 fins a 11 l’any passat.

El carrer Aragó, la zona més negra

Durant la presentació del balanç també s’ha fet esment als carrers més afectats pels sinistres. En aquesta llista apareix repetit cinc vegades el C/Aragó amb les seves corresponents cruïlles. De fet, en aquest carrer amb Independència es van produir 17 sinistres de trànsit durant el 2023. Sobre aquesta problemàtica, l’única solució que s’ha plantejat, de moment, és la utilització de radars pedagògics per disminuir la velocitat dels vehicles a la via.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Salut i Treball formalitza la seva aliança amb el Hub FoodTech & Nutrition

Notícia següent

ACCIDENT LABORAL | Mor un home de 33 anys en caure d’una bastida

Notícies relacionades