Agents de la Guàrdia Urbana de Badalona i dels Mossos d’Esquadra han portat a terme aquest dijous al matí una nova desocupació, en aquesta ocasió d’una nau industrial ubicada al carrer de la Tècnica, al barri de Montigalà. L’ocupació il·legal d’aquesta nau havia provocat múltiples queixes entre els veïns de la zona i, especialment, de la comunitat educativa de l’Escola Planas i Casals, que està just al costat de l’immoble desocupat.
La Guàrdia Urbana de Badalona tenia constància que els ocupes de la nau utilitzaven l’edifici per fer festes il·legals en les quals cobraven una entrada per poder-hi accedir.
En el moment de la desocupació executada aquest matí no s’ha trobat cap persona en l’interior de l’immoble, però s’ha constatat que els ocupes han destrossat l’interior de la nau, han arrencat les caixes elèctriques i els sistemes de ventilació i han inutilitzat l’ascensor. A més, la propietat de l’edifici ha comprovat que s’han produït robatoris del cablejat elèctric i de les mànegues per fer front a incendis que hi havia instal·lades.

L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha refermat el compromís del Govern municipal per acabar amb l’ocupació il·legal a la ciutat. “Continuarem al costat dels veïns per acabar amb tots els ocupes que creen problemes de convivència i fan que la gent se senti insegura a les seves cases o al seu carrer”, ha manifestat. “Les persones que ocupaven il·legalment aquesta nau, que són les mateixes que ho fan en altres naus de la ciutat, no són persones vulnerables, són delinqüents que aprofiten les propietats dels altres per lucrar-se amb pràctiques mafioses”, ha remarcat Garcia Albiol.