Divendres, 28 de juny de 2024
És notícia

Badalona reclama a la Generalitat ajudes extraordinàries per als afectats del carrer Canigó

Avatar photo
El consistori vol revisar el conveni inicial un cop constatat que cal instal·lar bigues de ferro a 440 habitatges

L’Ajuntament de Badalona ha demanat al departament de Territori de la Generalitat que, a través de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, que és competent en la matèria, s’obri “una línia d’ajuts directes” perquè les famílies afectades per l’esfondrament del carrer Canigó puguin afrontar l’execució de les obres de reforç estructural i rehabilitació que necessiten els 21 edificis.

El tercer tinent d’alcalde de l’Ajuntament, Daniel Gracia, ha adreçat una carta a la consellera de Territori en la qual, a més de demanar aquests ajuts per als veïns, proposa que es modifiqui l’objecte del conveni que havia plantejat la Generalitat, i que el nou objecte sigui “la col·laboració entre l’Ajuntament de Badalona i el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la gestió d’aquesta línia extraordinària d’ajuts directes a les famílies afectades per l’esfondrament del Carrer Canigó, 9 per a l’execució de les obres de reforç estructural i rehabilitació dels 21 edificis afectats”.

En aquesta carta, Daniel Gracia recorda que l’Ajuntament ja “ha inspeccionat cadascuna de les 434 entitats afectades, executant tasques d’apuntalament per poder assegurar provisionalment l’habitabilitat dels habitatges” i que, amb aquestes inspeccions ja realitzades “s’han incoat expedients des del servei de Disciplina de l’Ajuntament amb les ordres d’execució de les obres de reforç estructural i rehabilitació per a cadascuna de les comunitats de propietaris afectades”.

El tinent d’alcaldia i regidor d’Urbanisme de Badalona repassa, en la seva carta, el desenvolupament dels fets des que es va produir l’esfondrament que va provocar tres víctimes mortals, el dia 6 de febrer, al número 9 del carrer Canigó i assenyala que tots els edificis afectats van ser executats per la mateixa promotora i en el període que va des del 1954 i fins al 1960, fet que feia pressuposar que l’execució d’obra de tots ells es va fer mitjançant el mateix sistema constructiu i emprant els mateixos materials constructius que l’edifici sinistrat.

Aquest fet indica Gracia, “feia preveure que segurament en altres edificacions d’aquest àmbit, també existirien problemes estructurals i hi hauria la necessitat d’inspeccionar-los al més aviat possible, per tal garantir la seguretat de les persones residents en aquests 21 immobles”.

Per aquesta necessitat d’actuar ràpidament, el Servei de Disciplina Urbanística, juntament amb la col·laboració del despatx professional d’arquitectura estructurista SEGUÍ ARQUITECTURA, van iniciar els treballs d’inspecció i apuntalament provisional dels edificis. La carta assenyala que “hi ha encara tres edificis desallotjats (Canigó núm. 7 i 9 i Ausiàs March núm. 118)” i que  “per poder tornar a ocupar aquests edificis cal prèviament que s’executin obres de reforç estructural i de rehabilitació”.

La missiva recorda també que s’ha estat treballant amb el Departament de Territori de la Generalitat la signatura d’un conveni de col·laboració “el qual tenia per objecte la col·laboració entre el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, el Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona i l’Associació de Consultors d’Estructures i l’Ajuntament de Badalona, per tal d’efectuar un diagnòstic únic i consensuat entre els experts, de les possibles patologies estructurals, que permetin assolir unes prescripcions de rehabilitació clares, dels edificis ubicats a l’illa de l’edifici sinistrat al carrer Canigó núm. 9 del Raval de Badalona”. Assenyala, però, a continuació, que “els treballs d’inspecció de tots els edificis ja han estat realitzats i el que cal, a partir d’aquest moment, és procedir a l’execució de les obres de reforç estructural i de rehabilitació de tots els edificis”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Manresa aprova el PAM 2023-2027 que marca les prioritats de govern per a aquest mandat

Notícia següent

Amposta atorga 15.000€ a l’Associació de Familiars de Malalts Mentals de les Terres de l’Ebre

Notícies relacionades