Badalona inicia l’ampliació i modernització de l’Hospital Municipal amb una inversió de 12,5 milions d’euros

Les obres començaran el quart trimestre del 2026 i inclouen la reforma integral de quiròfans, consultes i espais assistencials per millorar la qualitat sanitària

11 de març de 2026 a les 21:16h
Actualitzat: 11 de març de 2026 a les 21:16h

Durant l’últim trimestre del 2026, la ciutat de Badalona posarà en marxa les obres d’ampliació i renovació del seu Hospital Municipal, un projecte que en la seva primera etapa comptarà amb una inversió de 12,5 milions d’euros i tindrà una durada mínima de dos anys.

Detalls de la primera fase: ampliacions i reformes interiors

Aquesta intervenció inicial actuarà sobre gairebé 3.000 metres quadrats interiors i incorporarà una ampliació addicional de 855 metres quadrats. Els treballs es realitzaran per fases, amb l’objectiu de reduir al màxim qualsevol impacte en el servei assistencial diari. En concret, aquesta fase permetrà guanyar nous quiròfans, consultes mèdiques, sales destinades a endoscòpies i llits hospitalaris.

L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha subratllat que es tracta de "la primera gran reforma que es fa en aquest hospital en trenta anys".

Millores previstes: cirurgia, hospital de dia i serveis complementaris

Dins d’aquesta primera etapa s’inclou la remodelació completa del sector quirúrgic i la concentració dels serveis d’Hospital de Dia. També està prevista la reubicació de la cafeteria perquè tingui accés directe des de l’exterior del centre. Altres actuacions consideren la modernització del sistema de climatització, l’actualització dels vestuaris del personal sanitari i la renovació integral de la sala d’actes.

A més a més, el Servei Català de la Salut (CatSalut) destinarà uns 4 milions d’euros per equipar adequadament els nous espais quirúrgics.

Afeccions exteriors: noves plantes i ampliacions del pati interior

A banda dels canvis interns, el projecte contempla afegir dues plantes més a l’edifici actual dedicat a consultes externes. Aquestes noves altures allotjaran instal·lacions com el laboratori clínic, noves consultes especialitzades i un rober per als professionals. A més, s’ampliarà el pati interior situat entre les segones i quartes plantes per crear zones addicionals destinades al treball dels equips sanitaris.

Aquest reajustament funcional sumarà dues sales destinades a endoscòpies més, dues consultes externes addicionals així com set llits nous per a hospitalització. També deixarà preparat l’espai quirúrgic perquè pugui disposar d’un cinquè quiròfan quan sigui necessari.

Xavier Garcia Albiol destaca la "inversió en salut pública, en qualitat assistencial i en els serveis sanitaris de la ciutat"

L’alcalde Xavier Garcia Albiol ha manifestat que aquesta iniciativa és "molt més que una obra", representant "una inversió en salut pública, en qualitat assistencial i en els serveis sanitaris de la ciutat". També ha remarcat que aquest projecte està "finançat íntegrament per l’Ajuntament de Badalona", fet que segons ell demostra "una aposta clara del consistori per reforçar l’hospital i millorar un servei essencial per a la ciutat".

D’altra banda, Candela Calle, gerenta de la Regió Sanitària Barcelona Metropolitana Nord del CatSalut, ha defensat que aquesta ampliació suposa "una oportunitat per posicionar el centre com a hospital de referència i proximitat" afegint que "guanyar metres és guanyar capacitat assistencial i confort tant pels pacients com pels professionals". Calle també ha assegurat que el Servei Català de Salut “acompanyarà l’Hospital en aquest creixement invertint en l’equipament dels nous quiròfans”.

Pel seu costat, Toni Salas, gerent dels Badalona Serveis Assistencials (BSA), ha posat èmfasi en “l’arrelament històric” del centre sanitari afirmant que és “un honor immens liderar el llegat d’un hospital proper que forma part essencialment de la vida i memòria de Badalona”. Segons Salas aquesta responsabilitat obliga a continuar avançant “amb aquella mateixa vocació servicial que defineix aquest equipament des de fa més 90 anys”.

La segona fase del projecte se centrarà en la millora funcional i d’humanització de l’àrea d’hospitalització, una actuació que elevarà la inversió global fins a gairebé 20 milions d’euros. Durant l’acte de presentació també s’ha fet un recorregut per la trajectòria de l’equipament, inaugurat el 17 de gener del 1932 i considerat la llavor de l’actual Badalona Serveis Assistencials.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit