L’Ajuntament de Sabadell continua avançant en el procés de millora de la climatització de les escoles bressol municipals. La Junta de Govern Local ha adjudicat aquest dilluns el contracte d’obres per instal·lar sistemes d’aire condicionat a les escoles bressol de Joan Montllor, La Romànica, Espronceda i Calvet Estrella, completant així la renovació de la climatització a la totalitat dels centres municipals.
Amb aquesta actuació, els nous equips quedaran instal·lats a totes les estances i espais de les 11 escoles bressol municipals, amb l’objectiu de millorar el confort tèrmic dels infants, els equips educatius i les famílies, especialment durant els episodis de calor intensa.
Els treballs ja han començat o s’iniciaran en els pròxims dies a la resta d’escoles bressol de la ciutat. Fins ara, aquests equipaments disposaven de sistemes de bioaire, una solució que s’ha mostrat insuficient davant les onades de calor cada vegada més freqüents i prolongades. Per aquest motiu, el consistori va iniciar l’any passat el procés per renovar completament els sistemes de climatització dels centres.
Mentre es desenvolupen les obres, l’Ajuntament ha impulsat diverses mesures temporals per reforçar el confort durant els mesos d’estiu. Entre aquestes actuacions destaca la instal·lació d’equips d’aire condicionat industrial a quatre escoles bressol municipals, així com el manteniment dels equips portàtils d’aire condicionat que ja es van col·locar l’estiu passat en diferents punts estratègics dels centres.
La renovació de la climatització forma part d’un projecte més ampli que inclou també la instal·lació de ventiladors, tendals i umbracles en centres educatius d’infantil i primària de la ciutat.
En conjunt, el projecte integral destinat a millorar el confort climàtic dels equipaments educatius municipals representa una inversió superior als 5,4 milions d’euros.
