L’ATM mantindrà totes les bonificacions del transport públic per al 2026 a Barcelona

A més de la continuïtat de les bonificacions, la proposta inclou una actualització mitjana de les tarifes del 3,5%, seguint l'evolució de l'IPC

16 de desembre de 2025 a les 21:49h

El Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), consorci format per la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, preveu aprovar aquest divendres les tarifes del transport públic per a l'any 2026, amb la continuïtat de les bonificacions actuals que rebaixen fins al 50% el preu dels abonaments més utilitzats. Aquesta mesura es mantindrà a condició que el Govern espanyol aprovi la seva aportació econòmica, una col·laboració clau per sostenir aquest sistema de descomptes.

Les tarifes mantindran els preus bonificats per a la T-usual i la T-jove, així com les seves modalitats socials destinades a famílies nombroses, monoparentals i persones en situació d'atur. L'objectiu és garantir que els usuaris més recurrents del sistema, com els joves i les famílies amb menys recursos, continuïn tenint un accés assequible i equitatiu al transport públic, assegurant la mobilitat de tots els ciutadans.

Aquest manteniment de les bonificacions suposa un esforç pressupostari important per a les administracions implicades, amb un cost addicional que superarà els 110 milions d'euros. Aquesta aportació conjunta busca assegurar la continuïtat d'un sistema tarifari inclusiu i socialment just, que permeti un accés universal al transport públic de la regió.

Actualització del 3,5% per garantir la sostenibilitat del servei

A més de la continuïtat de les bonificacions, la proposta inclou una actualització mitjana de les tarifes del 3,5%, seguint l'evolució de l'IPC, una mesura considerada imprescindible per sostenir la qualitat i la cobertura del servei davant l'increment generalitzat dels costos operatius del sistema.

L'actualització no serà lineal, sinó que s'aplicarà de manera diferenciada a les diferents zones i títols per preservar l'equitat territorial. Així, les zones més allunyades del centre de Barcelona, que ja tenen preus més alts, patiran un increment més moderat. De la mateixa manera, s'evitarà que els títols més utilitzats tinguin pujades significatives.

Entre les mesures més destacades, s'inclou un increment moderat en alguns títols de més d'una zona, com la T-usual, la T-casual i la T-familiar. Aquest ajustament serà lleu, en molts casos per sota de la mitjana del 3,5%. Per la seva banda, el preu del bitllet senzill s'augmentarà en 25 cèntims, passant a costar 2,90 euros, mantenint-se així com una opció pensada per a l'ús ocasional.

Un compromís amb un sistema de transport accessible, integrat i sostenible

L'ATM ha destacat que la proposta d'actualització moderada de les tarifes busca garantir un equilibri entre la sostenibilitat econòmica del sistema i la seva accessibilitat per a tots els ciutadans. La finalitat és preservar un model de transport públic integrat i de qualitat, que ofereixi un servei fiable i inclusiu, i que contribueixi al desenvolupament d'una mobilitat més sostenible a l'àrea metropolitana de Barcelona.

Amb aquesta proposta, el Consell d'Administració reafirma el seu compromís amb un sistema de mobilitat modern, socialment just i ambientalment sostenible, fonamental per a la cohesió social i per al futur de la mobilitat urbana a la ciutat i la seva àrea metropolitana.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit