Arrenca el 42è Festival de Arte Flamenco de Catalunya a Cornellà amb una àmplia programació

El festival, que se celebra del 2 al 24 de maig, presenta artistes consagrats i nous talents en un programa que combina 'cante', 'baile' i 'toque'

27 d'abril de 2026 a les 15:57h

El proper 2 de maig s'inaugura la 42a edició del Festival de Arte Flamenco de Catalunya, que tindrà lloc a Cornellà fins al 24 de maig. Aquesta cita cultural ofereix un ampli ventall d'expressions del flamenc, buscant mantenir un equilibri entre les tres disciplines fonamentals: el cante, el baile i el toque. Durant quatre setmanes es podran gaudir tant d'artistes amb una trajectòria consolidada com de noves promeses. Aquestes actuacions s'amplien amb la participació d'entitats locals com ara Las Academias Bailan, les Papas rocieras o la Cruz de Mayo.

L'organització està a càrrec de la Coordinadora de Entidades Flamencas y Andaluzas, conjuntament amb l'Ajuntament de Cornellà.

L'Auditori com a escenari principal dels grans noms del festival

L'Auditori de Cornellà serà l'escenari destacat d'aquesta edició, on es podrà veure un dels espectacles més rellevants: la cantaora Mayte Martín, que actuarà dissabte 23 a les 20 h presentant el seu nou treball. La seva interpretació comptarà amb l'acompanyament musical del guitarrista José Gálvez. Aquest espectacle es caracteritza per desplegar tota l'essència artística de Mayte Martín amb una sensibilitat, elegància i profunditat que defineixen la seva trajectòria.

A més, el guitarrista local cornellanenc, Juan Gómez “Chicuelo”, participarà també en aquesta edició. El dissabte 2 a les 20 h, a l'Auditori Sant Ildefons, acompanyarà figures destacades actuals com Vicente Soto “Sordera”. Posteriorment, divendres 15 a les 20 h actuarà juntament amb Cancanilla de Málaga en un concert programat a la Peña Los Aficionaos.

Més artistes i activitats complementàries al festival

Diversos espais distribuïts per Cornellà acolliran altres propostes artístiques protagonitzades per intèrprets com:

  • Rafael d'Utrera
  • Pedro Sierra
  • Fabiola Pérez “La Fabi”
  • Marina González
  • Alba Molina
  • Juan Medina
  • El quintet d’Antonio Lizana, conegut per fusionar els gèneres del flamenc i el jazz.

També destaca una conferència prevista pel dia 22 de maig, a les 20 h, on Francisco Hidalgo oferirà una xerrada centrada en la generació del 27 posant especial atenció en les dones. Aquesta sessió anirà il·lustrada musicalment per Ángeles Camacho i Grupo d’Anea .

Novetats i activitats familiars

Entre les novetats d’aquesta edició hi ha l’expansió del festival al carrer mitjançant flashmobs, una iniciativa dinàmica, participativa i propera que pretén sorprendre els assistents. A més, s’oferiran espectacles com Locura Flamenca, destinats a acostar aquest gènere tradicional a nous públics. També s’incorpora un taller familiar i infantil dedicat a la construcció del calaix flamenc, fomentant així la participació activa i l’aprenentatge des dels primers anys.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit