Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

La Generalitat destina 4 MEUR a la millora de la seguretat viària a la C-35

Es pavimentarà el tram i s'implantarà un tercer carril en la major part del recorregut

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha adjudicat obres de seguretat viària a la C-35 entre Vilalba Sasserra i Sant Celoni per un import de 4,1 MEUR. Les obres tenen un termini d’execució de 10 mesos. Els treballs abastaran un tram de 5,5 quilòmetres de longitud i consistiran principalment en l’estesa d’una nova capa de ferm. A més, s’implantarà un tercer carril en la major part del recorregut per facilitar avançaments, així com una mitjana central per reduir el risc de xocs frontals. El tram en el que s’actuarà discorre entre el pas soterrat de la travessera de Vilalba Sasserra i l’enllaç de Sant Celoni centre.

L’actuació s’engloba en el Pla de Carreretes 2+1 del Departament, que consisteix en convertir carreteres on el risc d’accident frontal pot ser més elevat en el model de vies d’una sola calçada amb un separador físic entre els dos sentits de la circulació i tres carrils de circulació, un per cada sentit i el central, de forma alternada al llarg del recorregut.

En aquest cas concret, s’eixamplarà la carretera per configurar un tercer carril addicional en el tram de 4,3 quilòmetres entre l’accés a la Baronia del Montseny i l’enllaç amb l’AP-7 i la C-61. Fins a la nova rotonda a la cruïlla amb la BV-5301, el carril addicional és en sentit Sant Celoni i, entre aquest punt i l’enllaç amb l’AP-7 i la C-61, és en sentit Vilalba Sasserra.

En els trams de nova calçada de tres carrils s’implantarà una barrera central de seguretat de formigó. En els trams on no sigui possible es posaran balises cilíndriques. D’altra banda, en el tram d’1,2 quilòmetres des del pas soterrat fins a la cruïlla d’accés a la urbanització Baronia del Montseny es pavimentaran de color vermell els carrils centrals existents per als girs a l’esquerra, amb l’objectiu de millorar la visibilitat.

D’altra banda, es condicionaran les parades de bus existents i s’habilitarà un itinerari per a vianants al marge dret de la carretera entre la preada de bus de la urbanització Can Bosch i la cruïlla d’accés a la Baronia del Montseny. A més, en la part del recorregut on no s’implanta el tercer carril addicional, s’establirà un sistema de separació de fluxos amb zebrat central.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tremp celebra un acte de comiat en record de les víctimes de la covid-19

Notícia següent

Detenen un clan familiar especialitzat en robatoris en àrees de servei de l’AP-7

Notícies relacionades