La comunicadora Elisenda Carod obre la Candelera 2022 a Molins de Rei

Aquesta edició està marcada pel retorn a la presencialitat de la mostra i de les activitats

La 171ª Fira de la Candelera ja és en marxa. El Foment Cultural i Artístic va acollir com cada any el pregó inaugura, que en aquesta edició va anar a càrrec de la comunicadora Elisenda Carod i que va comptar amb un espectacle produït per La Chiribita, una jove empresa de continguts audiovisuals instal·lada a la vila al 2020.

En una intervenció plena d’humor, Elisenda Carod va explicar la seva especial relació amb Molins de Rei, que va començar amb una primera visita a la Fira de la Candelera al 2011 i que va acabar fixant-hi la seva residència ara fa quatre anys. Carod va repassar aquells aspectes que més l’han sorprès de la vila, destacant sobretot “com es fa comunitat de veritat entre la gent” així com “l’extraordinària quantitat d’activitats que s’hi organitzen”. També va agrair “la sorprenent acollida que ha tingut a Molins de Rei per part de tothom i des del primer dia”.

L’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, va centrar la seva intervenció en el procés de recuperació de normalitat de la Fira després de l’edició virtual de l’any passat. Paz va afirmar que “aquesta edició, tot i ser més reduïda, és important perquè suposa un pas de transició cap a la presencialitat i la normalitat que tots estem desitjant”.

De la seva banda, el regidor de Fira, Ramon Sànchez, va apuntar que “un dels trets diferencials de la Candelera és la seva capacitat d’arriscar, d’innovar, de mirar sempre endavant sense perdre la seva essència, sense renunciar als seus orígens” i va afegir que en el futur “la Fira haurà de ser més important durant més dies a l’any”.

A l’acte també hi van intervenir persones representatives de la Fira, com Joan Castellví, president de la Fundació Agrària; Mireia Sellarès, presidenta de Molins Comerç; Agustí Torelló, representant de la DO Montsant; i Juan Muñoz, sommelier i organitzador dels tastos. Tots ells van participar d’un petit espectacle que volia reflexionar sobre els nous formats de comunicació.

Per això, l’espectacle va ser seguit en directe per més de 200 persones a través de Twitch, una plataforma de streams i que es tornarà a utilitzar per difondre continguts de la Fira de la Candelera adreçats al públic més jove.