47 alumnes de 7 centres educatius de Granollers i 43 empreses han participat aquest curs al Projecte Singular Junts 2020-2021

Avatar photo

La cloenda d’aquesta edició s’ha fet aquest divendres a la sala Francesc Tarafa

Un total de 43 empreses i 47 alumnes de set centres educatius de Granollers ( Escola Pia, Educem, Institut Carles Vallbona, Institut Antoni Cumella, Institut Celestí Bellera, Institut Marta Estrada i EMT) han participat aquest curs 2020-2021 en una nova edició del Projecte Singular Junts.

Des del curs 2008-2009 i per iniciativa de l’Escola Pia, l’Ajuntament de Granollers, amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, participa en aquest projecte educatiu que cada any permet graduar a més alumnes de 4t d’ESO i, per tant, ajuda a reduir el fracàs escolar a la nostra ciutat, que segons dades del curs 2019-2020 se situa a Granollers en el 4.99% (joves amb 16 anys o més que surten dels centres educatius sense la ESO, xifra extreta a partir de la informació facilitada pels propis centres).

Aquest divendres al matí, a la sala Francesc Tarafa s’ha fet l’acte de cloenda d’aquest curs del Projecte Singular Junts i s’ha reconegut l’esforç dels alumnes, la implicació dels tutors i tutores i de les famílies, i l’interès de les empreses participants. L’acte ha comptat amb la participació del regidor d’Educació, Francesc Arolas: la inspectora del Departament d’Educació, Eva Maresma; i l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral; així com professorat i alumnat. Atesa la situació generada per la Covid-19, s’ha restringit l’assistència de famílies i empreses.

El Projecte Singular Junts

Aquest projecte educatiu té com a principal objectiu permetre que més alumnes de 4t d’ESO de la ciutat es graduïn. Tot i que el fracàs escolar ha anat baixant els darrers anys, cal que els joves que acaben l’ESO puguin continuar posteriorment una formació postobligatòria i que l’acabin, ja que segons la Unió Europea, la xifra d’abandonament escolar prematur, o el què és el mateix, joves de fins a 21 anys que no tenen cap formació postobligatòria acabada, és a l’estat espanyol de les més altes.

Per això, aquest projecte, no només té per a objectiu que l’alumne de 3r pugui passar amb bons resultats a 4rt i que els de 4rt puguin graduar, sinó que també ajuda a orientar als i les joves en la presa de decisions que s’han d’enfrontar a l’acabar l’etapa obligatòria de l’escolarització. Els permet veure quin camí seguir en la formació professionalitzadora, a través dels Programes de Formació Inicial per aquells que no aconsegueixen treure’s el graduat i en la Formació Professional de Grau Mitjà aquells que sí que han pogut acreditar-ho.

Al llarg del curs, i ja en van 13, prop de 50 alumnes de 3r i 4rt d’ESO de la ciutat han compartit temps i espai amb personal sanitari, administratiu, mecànics, personal de manteniment, comerciants, perruquers,…i això els ha permès un primer contacte amb el món laboral que els ha donat d’una banda una primera experiència, i de l’altra els ha permès adquirir competències assimilables per poder acreditar la ESO. A més de poder tastar un ofici que si els ha agradat el podran continuar aprenent a través d’un cicle formatiu.

La implicació dels tutors, de les famílies i sobretot de les empreses és indispensable perquè aquest projecte pugui tirar endavant. I, en el cas de les empreses, cal incloure les persones que acullen i acompanyen als joves durant les 10 hores setmanals que passen al centre de treball, i que ho fan de forma altruista.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Finalitza l’obra d’insonorització de la sala polivalent del Centre Cívic Ponent de Reus

Notícia següent

Els bombers es preparen per fer front a grans incendis a les muntanyes de Prades

Notícies relacionades