Dimarts, 23 d'abril de 2024
És notícia

Un ancià espera 14 hores a què arribi una ambulància

Avatar photo

No li van poder oferir una alternativa de transport

Un ancià, veí de Premià de Mar (Barcelona), va estar 14 hores en la sala d’espera de l’Hospital de Mataró (Barcelona) el passat 26 d’abril mentre esperava que una ambulància li portés de tornada al seu domicili després de ser atès d’urgències.

Segons ha avançat El Periódico i han confirmat fonts hospitalàries a Efe, el pacient va haver d’esperar fins a 14 hores sense que el servei de transport contractat per el ‘CatSalut’ li portés al seu domicili, després de ser donat d’alta.

Fonts de l’hospital han insistit a Efe que, encara que els constava la incidència, no van poder oferir-li una alternativa de transport perquè l’Hospital de Mataró no compta amb aquest servei, que està externalitzat.

«No depèn de nosaltres, és com si un pacient que surt crida a un taxi i el taxi no ve», han explicat les citades fonts, després de recordar que normalment són familiars els qui es fan càrrec d’acompanyar als majors o, en molts casos, els propis pacients decideixen agafar un taxi.

El pacient -que no compta amb família pròxima i està tutelat per una fundació de gent gran malgrat que és autònom- va ser donat d’alta a les 9 de la nit en el centre hospitalari, encara que no va ser fins a les 11 del matí de l’endemà quan el van poder tornar a la seva llar.

Fonts sindicals consultades per Efe han lamentat que se li hagi deixat tantes hores en una sala d’espera, i han assegurat que aquestes situacions poden donar-se ocasionalment en viatges llunyans, com a pacients que han de ser portats a Barcelona des de Mataró, però no en distàncies pròximes com Premià de Mar.

Les citades fonts han explicat que habitualment, quan un pacient està a l’espera de ser traslladat en ambulància però aquesta no arriba, se li fa passar de nou i no se li té en la sala d’espera, i atribueixen el descuit a la sobrecàrrega del servei d’urgències.

A més, han denunciat que el servei d’urgències estava col·lapsat durant el període en el qual es va produir l’incident, amb més d’una vintena de pacients pendents d’ingressar en planta, alguns dels quals durant més de 24 hores.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Consell de Participació Infantil presenta les propostes per millorar Mollerussa

Notícia següent

Crèdit Andorrà, millor banc d’Andorra per segon any consecutiu

Notícies relacionades