Dimarts, 22 d'abril de 2025
És notícia

L’AMB reduirà un 50% l’abonament anual de l’AMBici

Avatar photo
L’AMB accedirà a les subvencions que ofereix el Ministeri de Transports per a generalitzar l’ús de la bicicleta
ambici

L’AMB i l’Ajuntament de Barcelona donaran un impuls als seus sistemes de bici compartida, l’AMBici i el Bicing, aprofitant les subvencions que ofereix el Ministeri de Transports per a generalitzar l’ús de la bicicleta.

Concretament, l’AMB accedirà als fons per rebaixar un 50% l’abonament mensual de l’AMBici, que passarà de 40 a 20 euros per als títols adquirits entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2025, o fins a la vigència dels ajuts. Al seu torn, el Bicing els destinarà a impulsar l’ampliació de la seva flota elèctrica i del nombre d’estacions. Aquesta ampliació, en marxa des de l’any passat, té com a objectiu assolir les 8.000 bicicletes (5.000 de les quals seran elèctriques) i sumar 66 noves estacions.

D’aquesta manera, el Bicing dona resposta a l’increment de demanda registrat els darrers anys i millora l’experiència dels usuaris, que cada vegada aposten més pels models elèctrics per la seva comoditat. Actualment, 8 de cada 10 viatges es fan amb bicicleta elèctrica, un canvi de tendència que s’ha accentuat gràcies a l’èxit del model híbrid de la xarxa de Bicing i l’expansió del servei als barris de muntanya.

 

Abonament flexible AMBici

A banda de la reducció de l’abonament anual, l’AMB també ha aprovat avui, al Consell Metropolità, un nou abonament del servei AMBici: l’abonament flexible.

Concretament, aquesta nova tarifa ofereix tres possibles períodes de diferents dies de vigència (1, 2 i 3 dies), cadascun amb la seva tarifa (5, 9 i 12 euros), i que permeten viatges il·limitats de fins a 30 minuts. Amb aquest nou abonament, l’AMB ofereix la possibilitat de captar un nou perfil d’usuaris, els esporàdics, als quals l’abonament AMBici no els surt a compte econòmicament.

 

Usuaris dels sistemes metropolitans de bici compartida

L’èxit del Bicing i de l’AMBici han posicionat l’àrea metropolitana com la quarta metròpolis del món amb més usos de bici pública compartida després de París, Nova York i Ciutat de Mèxic.

El Bicing, la bicicleta compartida pública de Barcelona, va tancar el 2024 amb gairebé 164.000 persones abonades i prop de 19 milions d’usos. El servei disposa actualment de 7.608 bicicletes (4.608 d’elèctriques i 3.000 de mecàniques) i 527 estacions.

L’AMBici, de titularitat de l’AMB i gestionat per TMB, compta amb més de 16.000 usuaris actius des que es va posar en marxa ara fa dos anys. El 2024, el servei va superar els 1,6 milions de desplaçaments. Actiu en 15 municipis metropolitans, per a la seva implantació ha disposat de més de 7,7 milions d’euros provinents dels fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea.

 En aquests moments, l’AMBici està instal·lant 32 noves estacions i 345 bicicletes, repartides entre els 15 municipis metropolitans que ja disposen del servei. Per tant, es passarà de les 204 estacions i 2.255 bicicletes actuals a 236 estacions i 2.600 bicicletes.

Els usuaris dels dos serveis disposen de diverses estacions de transferència entre AMBici i Bicing a les zones limítrofes de Barcelona per poder deixar la bicicleta d’un dels serveis i agafar la bicicleta de l’altre.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Avellanes

S’han acabat les avellanes ràncies: Nou descobriment de la URV

Notícia següent
Edifici administratiu del Comú de Sant Julià de Lòria

Sant Julià de Lòria expedienta el cap de Gestió i Desenvolupament de Persones

Notícies relacionades