Alumnes de Granollers viatgen a Silicon Valley per presentar el seu projecte tecnològic

Avatar photo

Aquest equip de joves emprenedors es va presentar a la convocatòria de TheChallenge by EduCaixa, i van ser seleccionats com a un dels 100 millors

En Pol Alcaraz, la Danna Tello, la Judit Ortega i en Marc Sánchez, juntament amb les seves professores, Eva Tapia i Anna Caballero, han creat ‘Tradició 3D‘. Es tracta d’un projecte que acosta la cultura a persones amb diversitat funcionalitat visual, que a través del tacte i de l’oïda poden gaudir, conèixer i fins i tot imaginar com és el patrimoni local i conèixer la seva cultura més propera (en compliment de l’ODS 11: aconseguir que les ciutats siguin inclusives, segures, resilients i sostenibles).

L’objectiu és adaptar i fer inclusiu el patrimoni cultural local creant rèpliques de mida petita impreses en 3D, amb una base en què s’inclou Braille i un àudio explicatiu. Així doncs, Tradició 3D promou la inclusió social d’un col·lectiu discriminat a la seva cultura i apropa el coneixement del patrimoni local a la ciutadania.

Les impressores 3D ofereixen també avantatges ambientals, ja que utilitzen material sostenible i reciclat, reproduint objectes segons les necessitats concretes dels usuaris, evitant la producció en massa i, amb això, la sobreexplotació de matèries primeres, com el plàstic no reciclable i la generació de residus innecessaris. (En compliment de l’ODS 12: garantir modalitats de consum i producció sostenibles.)

Aquest equip de joves emprenedors es va presentar a la convocatòria de TheChallenge by EduCaixa, i van ser seleccionats com a un dels 100 millors, entre els 1.252 projectes participants, per a viure en el Campus Barcelona 2022 l’evolució del seu propi projecte. I han arribat a la final amb el premi en forma de viatge formatiu a Silicon Valley, del 28 de juny al 12 de juliol, on podran explorar iniciatives i ecosistemes del territori, de la mà de referents i experts, conviure i col·laborar amb altres equips, i posar en contexti celebrar els aprenentatges de tot el curs, a partir de diverses activitats i experiències.

Aquesta és una nova oportunitat per a impulsar el talent d’aquests quatre joves emprenedors, que continuaran creixent en competències transversals i específiques, i podran portar a la pràctica el seu projecte innovador, aconseguir un impacte positiu en la societat i ajudar a construir un futur millor. Ampliant així el seu horitzó acadèmic.

Així doncs, el que va començar com un projecte d’aula ha evolucionat. L’equip ha passat per un Campus a Barcelona (del 4 al 7 de maig) i han superat tots els reptes que s’han proposat, i ara tenen l’oportunitat única per a desenvolupar el projecte que els ha portat a TheChallenge i començar a construir el canvi des de baix, de costat amb altres joves talents compromesos amb els problemes del nostre temps, amb les ganes i la capacitat de participar del canvi social necessari.

L’EMT promou el desenvolupament de la cultura emprenedora, impulsant el creixement personal i potenciant la capacitat d’iniciativa dels seus estudiants, amb l’objectiu que siguin capaços de comprendre i generar oportunitats i projectes per millorar i transformar el seu entorn.

Es promou des del centre que els estudiants es comprometin amb els reptes del futur i s’impliquin en un projecte de canvi que ens acosti a tots als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Busquen una anciana segrestada pel seu fill

Notícia següent

Restes de droga a Razzmatazz: una nena de 3 anys agafa una pastilla

Notícies relacionades