Alerta per risc de fred a Castelldefels

27 de gener de 2023 a les 08:08h

D'acord amb les previsions meteorològiques i a l'avís de perill (SMP) per FRED emès pel Servei Meteorològic de Catalunya, amb probabilitats entre el 10% i el 30% de temperatures inferiors als 0,7 °C (temperatura mínima extrema establerta pel percentil 2) a Castelldefels, durant la matinada vinent i matí i la del divendres al dissabte (tres dies consecutius) i per les afectacions que es preveu que se'n poden derivar, l'Ajuntament de Castelldefels ha passat de Prealerta a activar en ALERTA el Pla de Protecció Civil de Castelldefels per risc d'onada de fred.

 

Recordem que s'ha habilitat el Centre Cívic Frederic Mompou com a alberg per donar suport a les persones sense sostre de la ciutat.

Recomanacions per onada fred

  • Tenir especial cura dels familiars i veïns majors de 75 anys que viuen sols o estiguin en una situació de vulnerabilitat.
  • A casa, fem un bon ús dels aparells de calefacció i comprovem que hi ha ventilació per evitar intoxicacions i asfíxies.
  • Al carrer, ens hem d'abrigar bé, protegint sobretot la cara i el cap i evitant que l'aire fred entri directament als pulmons.
  • A la carretera, consulta l'estat de la xarxa viària i anem amb compte amb les plaques de gel que es poden formar amb les baixes temperatures.
  • Parem especial atenció als familiars o veïns que es troben en situació de vulnerabilitat, especialment persones grans, de forma que es protegeixin dels efectes del fred.
  • És important mantenir-se informat de les previsions del temps i les instruccions de les autoritats.
Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit