L’alcaldessa del Prat de Llobregat, Alba Bou Jordà, s’ha reunit amb el president de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Adrià Ramírez, per abordar les principals necessitats de millora del transport públic a la ciutat. La reunió ha servit per posar sobre la taula les mancances actuals del sistema ferroviari, especialment del servei de Rodalies, i per explorar possibles vies de col·laboració entre l’Ajuntament i l’entitat.
El Prat, un hub ferroviari amb potencial
Durant la trobada, Ramírez ha destacat el paper estratègic que podria jugar el Prat dins la xarxa ferroviària catalana. “Hem fet un intercanvi d’impressions sobre molts temes de transport que afecten el Prat. La ciutat podria ser un dels millors hubs de Catalunya, tot i que encara no ho és”, ha afirmat.
El president de la PTP ha defensat que les inversions s’han de concentrar en el ferrocarril com “la forma més econòmica, ràpida i sostenible” de millorar la mobilitat quotidiana. En aquest sentit, ha estat crític amb projectes com el tren directe a l’aeroport o la seva ampliació. “Són projectes que no milloren el nostre dia a dia, suposen una gran despesa econòmica i fins i tot poden empitjorar la situació actual”, ha assenyalat.
Aliances per un Rodalies funcional
Per la seva banda, l’alcaldessa Alba Bou Jordà ha posat l’accent en la necessitat de teixir aliances amb entitats com la PTP per fer possible una xarxa de transport públic eficient. “Cal treballar conjuntament per reforçar el transport públic, especialment el ferroviari. Un servei de Rodalies que funcioni en el dia a dia és el que necessita la gent treballadora”, ha remarcat.
Bou Jordà ha reiterat que la prioritat del govern municipal no passa per les ampliacions de l’aeroport, sinó per garantir un sistema de transport públic fiable i útil per a la ciutadania.
Apostar pel transport públic com a solució de futur
La reunió ha posat èmfasi amb el compromís compartit de continuar treballant en aquesta línia. Tant l’Ajuntament com la PTP coincideixen que només amb una aposta clara pel transport públic i el ferrocarril serà possible avançar cap a una mobilitat més sostenible i adaptada a les necessitats reals del Prat i del conjunt del territori.