Dissabte, 25 de gener de 2025
És notícia

Albiol participa en la conferència de presidents del Comitè Europeu de les Regions

Avatar photo

L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha viatjat a Logronyo per participar en la conferència de presidents del Comitè Europeu de les Regions que se celebra avui i demà a la capital de La Rioja. L’alcalde, que va ser nomenat la setmana passada  membre del Consell d’Europa i del Comitè de les Regions en representació dels ajuntaments, ha iniciat aquesta tarda la seva activitat en la trobada amb una intervenció en el debat “Els reptes i les oportunitats que afronten les autoritats locals i regionals a Espanya”.  

En el seu discurs, l’alcalde ha explicat que des de les administracions locals “es necessiten més recursos per oferir el servei que els nostres ciutadans esperen de nosaltres; és el que des de la FEMP anomenem la segona descentralització, que, bàsicament, es tradueix en fer passos i avançar en modificacions legislatives que permetin una modificació de la Llei d’Hisendes Locals”.  

Garcia Albiol ha remarcat que “el que volem aconseguir des dels municipis és que les administracions superiors ens garanteixin els recursos suficients per fer front a les responsabilitats que ens venen imposades, i que a la vegada es faci un reconeixement de l’impacte que té sobre els governs locals el desenvolupament de competències impròpies que, sovint, no tenim més remei que assumir”. 

L’alcalde de Badalona ha destacat que la millora del finançament és molt important, però que també és imprescindible abordar de manera transversal altres reptes com “la transició mediambiental, la transició digital, la cohesió social, la igualtat o la lluita contra la despoblació, entre altres”. “Tots aquests desafiaments s’han d’entomar des d’una perspectiva humanitària i des de la cooperació interadministrativa” ha afegit Garcia Albiol.  

L’activitat de l’alcalde d’aquest mateix dilluns s’ha completat aquesta tarda amb una reunió privada amb el president del Comitè Europeu de les Regions, Vasco Cordeiro. A més, demà dimarts Garcia Albiol formarà part de dues conferències sobre reptes demogràfics i emergència climàtica abans de tornar a Badalona.  

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor un motorista en un xoc amb un cotxe a la ronda Litoral a l’Hospitalet

Notícia següent

Detenen un exsotsinspector dels Mossos després d’un accident de trànsit

Notícies relacionades