Aquest dilluns, 27 de gener, l’Ajuntament de Molins de Rei ha presentat la nova APP per a mòbils “Som Molins”. L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde, Xavi Paz; i la regidora de Comunicació, Ainoa García.
L’APP de la qual es disposava fins ara, “Cuidem Molins” només donava resposta a la recollida d’incidències de via pública i s’hi han volgut implantar millores que no podia suportar tècnicament. És per això que s’ha fet l’aposta pel canvi a aquesta nova aplicació. Amb “Som Molins”, a banda de millorar l’eficiència en la gestió de les incidències, ja que els avisos ciutadans entraran directament al sistema que utilitza la brigada per programar les tasques de manteniment a la via pública, s’oferiran més serveis que amb l’anterior, com ara connexió amb les xarxes socials, l’agenda d’activitats i el web municipal o la possibilitat de fer consultes i enquestes. També es pot visualitzar El balcó de la vila, connectar amb el web de Ràdio Molins de Rei o veure els talls de carrer programats.
Tal com ha explicat l’alcalde, Xavi Paz, “es tracta d’una nova eina per potenciar la comunicació i s’afegeix a les que ja tenim en funcionament. Gràcies a aquesta aplicació farem un salt important comunicativament i facilitarem el servei informatiu i la gestió de tràmits i incidències a la ciutadania”.
En la seva intervenció, la regidora de Comunicació, Ainoa Garcia, ha destacat que “el que volem amb aquesta nova aplicació és apropar-nos als molinencs i molinenques i que tinguin tota l’actualitat municipal a mà. Es tracta d’una aplicació gratuïta i molt intuïtiva de fer servir”.
La nova APP ja està disponible a Google Play i iOS. Durant la Fira de la Candelera hi haurà un estand a la plaça de l’U d’Octubre, a la zona d’entitats, per donar a conèixer l’aplicació i les seves possibilitats, entre d’altres.
Aquest canvi s’emmarca en la millora de les eines de transparència municipal, que busca enfortir les vies de participació ciutadana i fer aquesta participació més accessible i àgil per a tot el veïnat molinenc, principalment. És per aquest motiu que, amb la voluntat de millorar el projecte d’atenció a les queixes i suggeriments de l’Ajuntament, s’ha buscat la implantació d’una via directa per comunicar les incidències de via pública, fet que ha de permetre a l’Ajuntament oferir un servei de més qualitat, en continuïtat a com s’ha fet amb la gestió de les queixes, els suggeriments i els agraïments que s’han tramitat durant l’any 2024.
En aquest sentit, ja aquest any que tot just hem abandonat, s’ha produït un salt qualitatiu en la gestió, ja que s’ha donat resposta al 100% de les incidències en un termini inferior al compromès, que és de 15 dies. En concret, les 713 queixes, suggeriments i agraïments rebuts durant l’any passat es van contestar en 14,06 dies de mitjana.