L’equip d’agents cívics de L’Hospitalet ha visitat els darrers mesos un total de 1.214 establiments durant la campanya informativa als comerços de la ciutat, iniciada al desembre, sobre la normativa que recull els drets i les obligacions respecte a la recollida selectiva i la gestió dels residus que generen. Amb aquesta actuació es pretén evitar la brutícia que es genera al voltant d’alguns contenidors pròxims a petits comerços.
Els agents cívics han visitat establiments d’alimentació i venda al detall (fruiteries, carnisseries, peixateries, forns de pa…), petits supermercats que venen fruites, verdures i carns, i altres tipus de comerços com perfumeries, drogueries o estancs.
L’objectiu principal és evitar la brutícia a l’espai públic i millorar l’ús dels contenidors de la ciutat, així com informar i responsabilitzar els comerciants de la correcta gestió de les deixalles i les restes que generen els seus establiments.
En la visita als locals, els agents cívics han incidit en les bones pràctiques de la recollida selectiva i la responsabilitat dels comerciants en la gestió dels seus residus. Amb aquesta finalitat, han lliurat als establiments diversa informació, entre la qual hi ha un fullet de l’Aliança per la Convivència sobre la correcta gestió dels residus, la recollida selectiva i la recollida de mobles i estris vells.
Després d’aquesta campanya informativa, la Guàrdia Urbana durà a terme els propers mesos un cicle d’inspeccions a una vintena de locals on s’han continuat detectant incorreccions; especialment, fruiteries i establiments de venda de pa ubicats majoritàriament als barris de Santa Eulàlia i Pubilla Cases.
També es preveuen els propers mesos visites a basars i comerços que venen productes de la llar, establiments on es genera un gran volum de residus de cartó que no sempre són gestionats de forma correcta i acaben desbordant els contenidors.