Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Protecció Civil de la Generalitat ha activat en fase de prealerta el pla Inuncat per la possibilitat de riuades o crescudes sobtades dels cabals de petits barrancs i afluents en les pròximes hores a les Terres de l'Ebre.
Actualització Prealerta #INUNCATLa @CH_Ebro afegeix les comarques de Ribera d'Ebre i Terra Alta en l'avís de risc per possibles crescudes de barrancs i rieres per la previsió de pluges intenses avui#ProteccióCivil https://t.co/5EfiNYbXN4
— Protecció civil (@emergenciescat) December 12, 2024
Tot i que en un primer moment, la vigilància de la confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) se centrava al Baix Ebre i el Montsià, l'organisme ha ampliat l'afectació també a la Terra Alta i la Ribera d'Ebre.

Les previsions de l'Agència Espanyola de Meteorologia (AEMET) i del Servei Meteorològic de Catalunya indiquen un dijous passat per aigua a gran part del litoral de Catalunya. Ja durant la matinada i primera hora del matí, les precipitacions han afectat especialment la Costa Daurada.
De fet, fins a les 08:00 h del matí d'aquest dijous, els principals registres de precipitació s'han assolit a Torredembarra (23,2 litres), el Vendrell (20,9), Prades (19,1), Cunit (18,8), Constantí (17,8), la Bisbal del Penedès (16,0) o Nulles (15,3).

Les precipitacions es mantindran durant el dijous i també part de divendres, amb acumulats que al final de l'episodi poden arribar a ser importants en algunes zones, depenent dels models.
Per exemple, el model AROME situa el nord de la Costa Daurada i la Costa Central com les zones més afectades; mentre que el model Suís apunta al Camp de Tarragona i l'interior de les comarques de Girona com les zones amb més incidència.
En algunes zones, doncs, es poden superar els 50 l/m² entre dijous i dissabte. La cota de neu, per altra banda, és més elevada que ahir i ja se situa entorn dels 1300 metres.

En aquest sentit, el Meteocat manté activats diversos avisos grocs per a aquest dijous per intensitat de pluja, ja que es poden arribar a registrar 20 l/m² en només mitja hora i amb xàfecs que poden anar acompanyats de tempesta.
Des de les 00:00 h, els avisos afecten les comarques del Montsià, el Baix Ebre, el Baix Camp, el Tarragonès, el Baix Penedès, el Garraf i el Baix Llobregat. A partir de les 06:00 h, s'hi sumen també el Barcelonès i el Maresme, mentre que a partir de les 12:00 h les precipitacions més intenses poden afectar també l'Alt Penedès, el Vallès Occidental, el Vallès Oriental i la Selva. A partir de les 18:00 h, les comarques del Montsià, el Baix Ebre i el Baix Camp deixen de tenir avisos activats.