Els pares i les mares tard o d’hora han de prendre una decisió que adquireix una especial rellevància a curt i llarg termini: el centre escolar al qual es formaran els seus fills. Afortunadament, a Catalunya són molt nombrosos i variats. En aquest últim sentit, parlem de les metodologies que posen en pràctica les diverses escoles.
Cada una d’elles té els seus avantatges i inconvenients, però una en concret destaca per l’enorme quantitat de beneficis que proporciona als alumnes de totes les edats, centrant-nos a continuació en el ventall dels sis als onze anys. Això és degut al fet que acostuma a ser complicat decidir-se per un Col·legi educació primària a Barcelona.
Si també és el teu cas, has de saber que optar per un col·legi privat britànic és la millor elecció de totes. Ho demostren a la perfecció els avantatges que s’obtenen en dur a terme aquesta tria, així com les enormes diferències que presenta respecte a altres metodologies molt populars a Catalunya.
Anglès com a llengua vehicular
Certament, l’anglès cada vegada està adquirint una major importància a les escoles d’arreu del nostre territori. Així i tot, en molts casos s’opta per l’aprenentatge mitjançant una sola assignatura o, com a màxim, un sistema bilingüe.
Aquest últim és prou beneficiós, ja que trasllada als alumnes els coneixements bàsics que, de mica en mica, van adquirint fins a assolir un nivell mitjà-alt. Però als col·legis privats britànics van més enllà.
Estem davant uns centres escolars que aposten per l’anglès al 100%. De fet, és la llengua vehicular que s’utilitza en totes i cadascuna de les assignatures que s’imparteixen. Què s’aconsegueix d’aquesta manera? Bàsicament, un nivell d’anglès immillorable.
Els alumnes parlen, llegeixen i escriuen en anglès de la mateixa forma que ho fa un natiu, la qual cosa els obre les portes del mercat laboral al territori nacional i, per descomptat, a l’estranger, on acostumen a haver-hi moltes més oportunitats d’enorme valor professional.
No a la memorització
Són nombrosos els centres escolars que avui dia continuen apostant per l’aprenentatge mitjançant la memorització. És a dir, quan un alumne aprova un examen d’educació primària, el que fa és demostrar que té una bona capacitat per aprendre’s els continguts de memòria, però a l’hora de la veritat no els sap posar en pràctica per resoldre problemes reals.
La metodologia dels col·legis privats britànics no té res a veure amb aquest sistema que molts experts en la matèria consideren arcaic i en absolut beneficiós pels nens i nenes d’entre sis i onze anys.
L’aprenentatge a aquests centres és actiu i fomenta la creativitat, la imaginació i el treball en equip. Durant els sis anys formatius, s’adquireixen múltiples competències que els seran d’inestimable ajut a la seva vida adulta.
Un clar exemple d’això és el pensament crític. Els alumnes dels col·legis privats britànics el desenvolupen a un ritme vertiginós, qüestionant-s’ho pràcticament tot, i gaudint de cada investigació que duen a terme i que els permet, en un futur, fer front a problemes de la vida real.
Educació personalitzada
Als col·legis privats britànics aposten per l’educació personalitzada, cosa que també és habitual a altres centres que no són públics ni concertats. Aquests dos últims ho tenen molt complicat a causa de la massificació de les aules.
El límit dels col·legis privats britànics acostuma a ser bastant baix. Això dona peu a què els professors puguin personalitzar les lliçons que imparteixen, adaptant-se al nivell actual dels nens i les nenes.
En tractar-se de grups reduïts, el seguiment dels estudiants és òptim. Així doncs, el progrés global és substituït per l’individual, obtenint d’aquesta manera molts beneficis.
Disciplina constructiva
La majoria dels pedagogs coincideixen a afirmar que els càstigs pràcticament mai beneficien als petitons, ja que només generen estímuls negatius. Tot el contrari succeeix amb la disciplina constructiva.
També coneguda com a educació positiva, estem davant un model que no penalitza els possibles errors que fan els alumnes, per molt nombrosos que siguin. Si hi ha hagut un esforç evident, s’obté un premi, per exemple en forma de felicitació. És aquest reforç positiu el que comporta que l’estudiant continuï endavant en afrontar l’escola amb un nivell de motivació molt més alt en comparació al que traslladen altres models educatius.
Multiculturalitat
En un col·legi privat britànic només es parla la llengua universal. Així doncs, no sorprèn que hi hagi tantes nacionalitats en una mateixa aula. Més enllà de catalans i estudiants provinents de tota Espanya en general, també hi trobem alumnes de la resta d’Europa i, fins i tot, d’altres continents.
Aquesta multiculturalitat fomenta en els nens i les nenes el respecte, a més del fet de no centrar-se en les diferències, sinó més aviat en els punts en comú. Tenint en compte aquest aspecte i tots els altres que hem esmentat, no sorprèn que cada vegada més progenitors es decantin pels col·legis privats britànics.