Dimecres, 11 de desembre de 2024
És notícia

Arriba la quarta edició de la campanya «Terrassa Val Molt!» per dinamitzar el comerç local

Avatar photo
En aquesta edició, 5.700 vals (un 10% del total) es podran adquirir de manera presencial a la seu de La Cambra de Comerç

L’Ajuntament de Terrassa i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa impulsen la quarta edició de la campanya de dinamització del comerç local «Terrassa val molt!», que l’any passat va injectar prop de 377.265 euros al comerç local i va esgotar els vals el mateix dia que es van posar a la venda. Enguany, es tornarà a oferir a la ciutadania un total de 57.600 vals, per un valor total de 384.000 euros, per gastar en els comerços locals que s’hi adhereixin. 

Com a novetat, en l’actual edició s’ha afegit un mecanisme alternatiu als vals digitals que permetrà comprar i disposar del 10% del total dels vals en venda de manera física, que són un total de 5.700. Els dies 2, 3, 9 i 10 de desembre, les persones que ho desitgin podran acudir a les oficines de la Cambra de Comerç (en horari de 9 a 14 h i de 15 a 17 h) per adquirir els vals.

En aquest cas, el pagament es podrà fer amb targeta de crèdit o dèbit o mitjançant Bizum. Segons ha explicat el tinent d’alcalde i regidor de Comerç i Mercats, Xavier Cardona: “Posem en marxa així un mecanisme més d’adquisició per fer arribar els vals a la ciutadania que no els adquiria fins ara i garantir que les persones amb dificultat d’accés a les noves tecnologies no en quedin excloses”. 

A banda, enguany l’Ajuntament tornarà a posar a disposició de la ciutadania els Punts d’Orientació Social per a que les persones que no tinguin recursos digitals o necessitin ajuda per fer el tràmit, puguin comprar els vals. 

L’Ajuntament i la Cambra reforcen així una iniciativa de dinamització comercial, que es va estrenar coincidint amb la campanya de Nadal de 2022, i que en cada edició ha anat sumant més comerços adherits. Cardona, ha destacat que «l’èxit de les anteriors edicions ens fan tornar a impulsar una iniciativa que s’ha demostrat una eina molt efectiva que ja espera el sector. No es tracta només d’incrementar la facturació d’un comerç, sinó també de dinamitzar la seva clientela i acostar-hi a noves persones». L’aportació municipal a la campanya serà, com en edicions anteriors, de 250.000 euros, que es destinaran a compensar la diferència entre el valor dels vals i el seu preu, i a cobrir les despeses d’organització. 

La Cambra de Comerç torna a col·laborar en la campanya encarregant-se de la gestió econòmica del programa de descomptes, així com la coordinació del lloc web, la resolució d’incidències i les relacions financeres. La responsable de l’àrea de Comerç de la Cambra de Comerç de Terrassa, Elisenda Moncada, destaca que «des de la Cambra valorem molt positivament la continuïtat de la campanya de vals per aquest Nadal, ja que està comprovat que aquest tipus d’accions tenen un efecte multiplicador de l’activitat comercial, de restauració i de serveis de la ciutat. En edicions anteriors, aquests efectes multiplicadors s’han estimat en dos milions d’euros, superant 7,7 vegades l’aportació municipal a la campanya. 

A banda de les dades econòmiques que suposa aquesta injecció en la dinamització comercial de Terrassa, l’opinió de la ciutadania és molt positiva. Es valora el fet que apropa més a la socialització amb el sector, comprant més a prop de casa, enfortint les relacions de barri i de ciutat. A més, s’ha evidenciat que els establiments participants en la campanya han captat nous clients que habitualment feien les compres fora del municipi per canal online i fora de l’entorn geogràfic i que arran de l’experiència de la campanya, el comerç ha pogut fidelitzar.

Tot i que el procés de gestió de venda de vals i bescanvis es fa a través de la plataforma de la mateixa campanya i, per tant, tot el procés és digital, es disposarà d’un punt de suport i atenció per facilitar a la ciutadania la gestió de compra de vals per aquelles persones que tenen dificultats a accés a Internet.

Durant tota la campanya, l’equip de Comerç de la Cambra de Terrassa, estarà a disposició a través dels seus diferents canals de contacte per atendre consultes, donar orientació, suport i solucions a possibles incidències»

La dinàmica de la campanya serà com en edicions anteriors. El valor del val serà el doble del seu preu. Igual que l’any passat, hi haurà vals de 5 i de 10 euros, encara que per adquirir-los es pagarà la meitat. Dels 57.600 vals de compra que s’emetran, 19.200 tindran un valor de 10 euros i 38.400, de 5 euros. Cada persona podrà adquirir vals per un valor màxim de 60 euros, i no es podran utilitzar vals per més d’aquest import en una sola compra. 

 Els comerços i empreses de la ciutat es podran adherir a la campanya a partir de demà divendres, 22 de novembre. L’adhesió s’ha de fer de manera telemàtica, a través del web terrassavalmolt.cat

Del 2 de desembre al 15 de gener 

El programa començarà per a la ciutadania el 2 de desembre, quan s’iniciarà la venda de vals, i s’estendrà fins al 12 de gener de 2025. Es podrà participar a través de l’adquisició de vals per imports de 2,50 o 5 euros, que doblaran el seu valor inicial i es podran bescanviar per productes als centres adherits. Els vals s’hauran de pagar amb targeta de crèdit o dèbit, o també mitjançant Bizum, a través del web de la campanya, i es podran descarregar al telèfon mòbil; o bé de forma presencial a les oficines de la Cambra els dies habilitats, en el cas de la venda de manera física. 

Un cop el comerç adherit escaneja el codi del document, el seu valor final serà descomptat directament de la compra. Per poder accedir als vals caldrà ser una persona física, major de 16 anys i tenir un document d’identitat vàlid, perquè les butlletes seran nominals i intransferibles. Aquests només es podran fer servir una sola vegada i cada usuari podrà beneficiar-se d’un màxim de 30 euros en vals de compra. 

Recordem que a l’anterior edició de la campanya la ciutadania va adquirir tots els vals emesos i en va gastar el 98,59% (37.595 de 5 euros i 18.929 de 10 euros) als 332 comerços i serveis que es van adherir en tot el període de vigència de la iniciativa. 

Per sectors, els establiments d’alimentació de la ciutat adherits al programa van ser els que més vals descompte van bescanviar, un 28,98%. En segon lloc s’hi trobaven les sabateries, amb un 16,71%, seguit de les botigues de moda i complements, amb un 14,88%, i de les llibreries, amb un 9,37%.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tarragona celebrarà la 12a edició del cicle La Ciutat a cau d’orella

Notícia següent

Retards a l’R4 i R12 de Rodalies per un robatori de coure

Notícies relacionades