Els veïns del carrer Muntaner de Barcelona afronten "amb paciència" el tall del trànsit provocat per les obres de l'L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. La intervenció afecta el tram entre els carrers Laforja i Marià Cubí, que perdrà la circulació durant 13 mesos a partir d'aquest diumenge. Els residents de la zona assumeixen que les obres són "necessàries" per poder construir una sortida d'emergència del perllongament de la línia, però lamenten els inconvenients que hauran de patir aquests mesos. Així, els veïns auguren afectacions pel soroll de la maquinària operant, però també problemes per aparcar i per carregar i descarregar en comerços.
Les obres al carrer Muntaner s'espera que durin 13 mesos i afectaran la circulació d'uns 13.000 vehicles cada dia. Els veïns de la zona encaren amb resignació i "molta paciència" la intervenció, tot i que la veuen "molt necessària". És el cas de Vicenç Domènech, que viu al carrer Aribau i que en declaracions a l'ACN admet que haurà de canviar la seva rutina per poder arribar a casa. "Faré una mica més de volta i tindré una mica de molèstia; però tot sigui perquè es pugui fer l'obra", apunta.

En un sentit similar s'expressa Javier Moscoso, veí del carrer Madrazo, que assegura que les obres són molt necessàries per al "concepte urbà" de Barcelona. Tot i això, veu "molt complicada" la gestió del trànsit i augura que a la ciutadania li costarà força "acostumar-se" als canvis.
Moscoso creu que la llista d'afectacions és llarga. Entre els inconvenients, hi situa la dificultat per trobar aparcament a la zona, tant de pagament com per a residents, amb canvis en la distribució de llocs per estacionar en zona blava i en verda i amb problemes per accedir als aparcaments en propietat.

Qui també està afectat pels estacionaments és Carolina Pastor, veïna de Sant Cugat del Vallès que durant el curs deixa les seves filles a l'Escola Nausica, just al carrer Muntaner. Pastor admet que habitualment ja és "una mica dramàtic" circular per aquesta via en hora punta i ja accepta que a partir d'ara serà "encara més complicat".
Una altra de les problemàtiques a què hauran de fer front els veïns és al soroll, amb maquinària treballant per poder construir la sortida d'emergència de l'L8. Veïns i comerciants coincideixen que els sons de les obres afectaran tant veïns des de les seves cases com a consumidors que estiguin a terrasses en establiments del carrer tallat.
Un dels comerços afectats és el Ristorante Bella, amb la terrassa al carrer Muntaner. El seu propietari, el Tomàs, lamenta que al seu local la gent hi va a "descansar i menjar en pau" i creu que ara, amb el soroll, no podran fer-ho. També el té preocupat com farà la càrrega i descàrrega de material i aliments, amb el carrer tallat, i afronta amb resignació la llarga durada de les obres: "És una barbaritat, però ja anirem veient què ens anem trobant".

Afectacions als carrers propers
El tall a la circulació del carrer Muntaner ha provocat canvis en el trànsit dels carrers veïns. Tot just fa dues setmanes ja es va canviar el sentit de circulació del carrer Amigó entre la Via Augusta i la travessera de Gràcia per "canalitzar" millor el trànsit desviat pel tall i garantir la mobilitat de la zona, de manera que els vehicles que vinguin de la Via Augusta puguin girar en sentit mar per Amigó, abans d'arribar a Muntaner.
Aquest canvi de sentit permet generar un itinerari alternatiu per la línia de bus de TMB V13. A partir d'aquest diumenge la línia baixarà per Muntaner fins al carrer de Madrazo per incorporar-se a Amigó fins a la travessera de Gràcia, per on anirà a recuperar l'itinerari habitual per Muntaner.
Una segona alteració ha estat l'habilitació d'un nou carril de circulació en sentit Besòs a la Via Augusta, entre Muntaner i Balmes. Aquesta actuació inclou la reconfiguració de la cruïlla amb Balmes per tal de guanyar la capacitat del trànsit que baixa per Muntaner de manera que pugui desviar-se per Via Augusta i recuperi el sentit mar a Balmes. En aquesta cruïlla també s’habilitarà el gir a l'esquerra de Via Augusta cap a Balmes per mantenir el sentit muntanya, ja que el carril de gir a l’esquerra cap a Brusi quedarà prohibit per mantenir el doble carril.
Obres a l'L8
Aquestes tasques s'emmarquen en les obres de l'L8, que connectarà les línies d'FGC Vallès i Llobregat-Anoia. Aquesta actuació, que suposa una inversió de més de 400 milions d'euros, inclou la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres i de tres noves estacions, així com la remodelació de dues estacions existents i l’execució de dues sortides d’emergència.