El vídeo viral de la ciclista Ares Masip on es desencadena una allau: "tot ha quedat en un ensurt"

La ciclista ha decidit fer públic el vídeo amb un objectiu clar: “per si a algú li serveix per no abaixar la guàrdia en un lloc de confiança”

11 de gener de 2026 a les 18:38h
Allau Andorra

La ciclista resident Ares Masip ha compartit a les xarxes socials un vídeo en què es pot veure com desencadena una allau mentre esquiava al cim de l’Hortell, a Arcalís. Els fets van tenir lloc divendres, quan l’allau la va arrossegar muntanya avall juntament amb el seu gos, Cim. Malgrat la perillositat de la situació, no hi va haver ferits i Masip ha assegurat que “tot ha quedat en un ensurt i en una bona lliçó a nivell personal”.

Segons Masip, es tracta d’un indret molt conegut per ella. “És un lloc molt conegut per mi. Aquest any hi he baixat 7 o 8 vegades o el BPA marcava risc 1-2”, ha comentat. Tot i això, ha reconegut que divendres no era el dia, ja que “estava bastant espessa i em feia mandra fer una activitat molt llarga i complexa”.

Masip també ha assenyalat que diversos factors la van portar a infravalorar el perill, tot i que el risc hi era present. En aquest sentit, ha explicat que “aquí és on entra el que es coneix com a trampa heurística, un biaix mental que et fa simplificar la realitat i sobrevalorar la seguretat, quan, objectivament, el risc hi és”.

La ciclista ha decidit fer públic el vídeo amb un objectiu clar: “per si a algú li serveix per no abaixar la guàrdia en un lloc de confiança”, i com a advertiment sobre la importància de mantenir la prudència a la muntanya, fins i tot en zones aparentment segures i conegudes.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit