Una galeria al túnel de Puymorent evitarà tancaments a l’RN20 entre Andorra i França

L'obra s'emmarca en l'acord entre tots dos països per millorar els accessos rodats

Una galeria a l’entrada nord del túnel de Puymorent permetrà el pas i evitarà els tancaments a la carretera RN20, que uneix Andorra i França, habituals a l’hivern.

Segons explica el Govern d’Andorra en un comunicat aquest divendres, la galeria tindrà 320 metres i està previst que la definició del projecte comenci a mitjan 2022, per començar la construcció el 2023.

L’obra es farà amb la previsió de comptar amb un trànsit diari d’uns 7.000 vehicles, poder acollir transport de material perillós i autoritzar la circulació de bicicletes, tot i que amb la prohibició per als vianants.

Es preveu que les obres s’allarguin durant dos anys i tinguin un cost d’entre 14 i 16 milions d’euros, una de les partides més importants de l’acord internacional signat entre Andorra i França pel qual s’estan fent diferents millores als accessos al Principat.

El ministre de Territori i Habitatge andorrà, Víctor Filloy, ha presentat aquesta obra, a més d’altres treballs de millora en els accessos rodats al país, aquest divendres davant la Confederació Empresarial Andorrana (CEA).

PROJECTE SAPYRA

Filloy ha exposat els diferents projectes per estabilitzar els corredors d’allaus i la construcció de proteccions que s’han fet a l’RN20, RN320 i RN22, i ha recordat que algunes de les obres sobre aquestes infraestructures s’inclouen en l’acord signat entre Andorra i França el 2017 per millorar els accessos rodats.

L’import total de les accions emmarcades en l’acord ascendeix a 157,9 milions d’euros, i es complementa amb les obres i mesures del projecte Sapyra –que té l’objectiu de millorar la seguretat dels accessos pirinencs a Andorra davant el risc d’allaus–.

D’aquests, l’acord internacional preveu una partida de 21 milions, aportats a parts iguals entre els dos països, destinada a protegir l’eix viari de riscos naturals, tant geològics com d’allaus de neu.

Filloy ha recordat que hi ha altres projectes que s’emmarquen en el projecte Sapyra, que es beneficia del programa Poctefa de fons europeus de desenvolupament transfronterer als Pirineus, amb un pressupost de 4 milions.

“El Sapyra és anterior i independent de l’acord internacional entre Andorra i França, si bé tots dos projectes s’han convertit en complementaris en la millora de la connexió rodada entre els dos països”, aclareix el Govern en el comunicat.

En aquest sentit, Filloy s’ha referit al corredor d’allaus H4, prop de la població francesa de l’Hospitalet, a l’RN20, que és “l’obra més important de Sapyra”, resumeix l’executiu andorrà.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Segon dia de caos a Rodalies amb més de 200 trens cancel·lats

Notícia següent

Figueres presenta l’Agenda Urbana F30

Notícies relacionades