El temps de tall mitjà per client va ser de només 6,82 minuts el 2023

Avatar photo
El valor que determina la qualitat del servei de subministrament elèctric del país se situa entre els millors dels últims anys i per davant dels països de l’entorn

El temps d’interrupció del subministrament elèctric al 2023 s’ha situat en 6,82 minuts de mitjana per client, amb un total de 8.849 clients afectats. El càlcul es fa mitjançant la fórmula de l’índex  TIEPI (Temps d’interrupció equivalent de la potència instal·lada), un estàndard que té en compte  el temps durant el qual no ha estat possible alimentar la potència instal·lada, sigui per  interrupcions fruit d’avaries, com d’aturades programades. De fet, durant el 2023 es van fer 34  talls per intervencions programades, que han representat més del 75% del total, i només 11 talls  per incidents. 

Aquesta xifra se situa entre les millors dels últims anys. Concretament és el quart millor valor  des del 2010. En comparació amb el 2022, el 2023 hi va haver aproximadament els mateixos  talls, però el temps de tall ha sigut notablement inferior (el 2022 va ser de 16,84 minuts). Les  dades mostren la bona qualitat del subministrament elèctric de FEDA, un dels elements millor  valorats per la clientela any rere any.  

De fet, els valors són molt inferiors als dels països de l’entorn, la qual cosa situa Andorra amb  una molt alta qualitat del servei, tot mantenint la competitivitat de les tarifes respecte als estats  veïns. Per exemple, el temps de tall d’Endesa, una de les elèctriques més grans d’Espanya, es va  situar el 2022 per sobre dels 54 minuts (segons la seva memòria de sostenibilitat) i a països com  els Estats Units, els quals tenen unes casuístiques molt diferents quant a extensió, població i  sistema elèctric, van arribar el mateix any a superar les 5 hores (segons l’Administració  d’Informació Energètica del país nord-americà). 

Quant a la distribució mes a mes, el juny i el novembre van ser els mesos amb més temps  d’interrupció del servei (1,748 i 1,269 minuts respectivament), mentre que el maig va ser el mes  amb un millor valor (només 0,015 minuts de tall). 

FEDA realitza manteniments preventius i correctius, formacions i guàrdies de personal, així com  inversions en tecnologia, perquè sigui possible mantenir aquesta qualitat de servei.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Una exposició de Frida Kahlo té lloc als carrers d’Escaldes-Engordany

Notícia següent

Alpicat reformarà i ampliarà la seva Biblioteca a partir del març

Notícies relacionades