Protecció Civil activa una prealerta per un episodi de fort vent

06 de novembre de 2021 a les 17:42h

El Govern informa que el Departament de Protecció Civil ha activat una prealerta  després que el Servei Meteorològic hagi emès aquest matí l’avís taronja per un  episodi de vent que evolucionarà durant el cap de setmana amb increment de la  força a partir de demà diumenge al migdia i fins a la nit, amb rafegues que poden arribar als 80 km/h als fons de vall i fins als 100 km/h als cims, acompanyat de precipitacions que seran en forma de neu a partir de la cota 1500.  

Els Departament de Protecció Civil recomana a la població que retiri i asseguri els  objectes dels balcons i terrasses que puguin caure, que es tanquin i assegurin portes, finestres i tendals així com abaixar les persianes durant els episodis forts de  vent, evitar activitats a l’exterior en zones de muntanya i extremar la precaució al  volant en cas de fer desplaçaments tenint en compte que el vent pot limitar la  visibilitat en les zones altes on hagi pogut nevar. 

Es poden consultar les indicacions habituals de Protecció Civil i de Mobilitat per  extremar les precaucions durant aquest episodi meteorològic a  https://www.protecciocivil.ad/info-riscos/ventades i a les xarxes socials i seguir  l’evolució meteorològica a www.meteo.ad.  

A hores d’ara els Departaments del Govern pertinents (Servei Meteorològic,  Protecció Civil, Mobilitat i Cossos Especials) romanen atents a l’evolució de les  previsions.

Sobre l'autor
ACN
ACN
Veure biografia
El més llegit