Primera visita tècnica a Andorra del Banc Europeu d’Inversions

03 de juliol de 2023 a les 20:45h

El ministre de Finances, Ramon Lladós; el secretari d’Estat d’Afers Europeus, Landry  Riba; i el secretari d’Estat de Transició energètica, Transports i Mobilitat, David  Forné, han mantingut avui trobades amb representants del Banc Europeu  d’Inversions (BEI). Les reunions sectorials d’aquest dilluns s’emmarquen en la  primera visita tècnica d’una delegació de l’entitat amb la qual el Govern té un acord  mitjançant el qual podrà accedir als mecanismes de finançament del banc de la Unió  Europea.  

Aquesta primera visita del BEI suposa per al Govern un avanç important per Andorra  i consolida la imatge del país, que afronta les negociacions finals per culminar l’acord  d’associació amb la UE. En aquesta primera trobada, el Govern ha plantejat les  prospeccions inicials en avantprojectes susceptibles de ser els primers a rebre  inversió europea, principalment relacionats amb la millora de la sobirania energètica  i de la mobilitat interna sostenible.  

 

El Govern tindrà accés al finançament amb condicions avantatjoses que ofereix el  Banc Europeu d’Inversions un cop els projectes que siguin considerats rebin  l’aprovació del BEI.  

La junta de governadors del Banc Europeu d’Inversions va aprovar el 10 d’agost  passat el nomenament d’Andorra com a país elegible per poder participar als  mecanismes de finançament del banc. Es culminava així la voluntat d’Andorra  iniciada el juny del 2020 amb la petició formal a aquest organisme europeu i que el  Govern va valorar com una molt bona notícia atès que el Govern es podrà beneficiar  dels programes de finançament del BEI sense ser país membre de la UE.