El preu per metre quadrat no deixa de pujar a Andorra: hi ha un 44% menys de transaccions immobiliàries

El preu mitjà per metre quadrat s'ha incrementat un 13,8% respecte al tercer trimestre de l’any passat

ANA logo
06 de novembre de 2026 a les 10:30h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El nombre de béns immobles transmesos durant el tercer trimestre d'aquest any ha estat de 1.019, un 6,5% menys que el trimestre anterior. En termes interanuals, registra una disminució del 43,9%, després de l'augment registrat durant el 2025 que va marcar el màxim de la sèrie històrica, i se situa un 2,5% per sota del tercer trimestre del 2024. Pel que fa a l'acumulat dels darrers dotze mesos, presenta una disminució del 27,4%.

Segons el tipus de comprador, tant les persones físiques com les persones jurídiques mostren un decrement de les adquisicions, respecte al tercer trimestre del 2025. Les persones físiques decrementen les seves compres en un 31,9%, i continuen sent el col·lectiu majoritari.

D’aquestes operacions, el 71,1% corresponen a residents, mentre que el 28,9% restant són realitzades per no residents. Pel que fa a les persones jurídiques, les adquisicions disminueixen un 67,3% respecte a l’any anterior.

La major part d’aquestes operacions (79,2%) corresponen a societats íntegrament formades per residents, mentre que un 3,5% són societats amb una participació resident superior al 50%. El 17,3% restant correspon a persones jurídiques amb una participació resident inferior al 50%.

En relació amb l’edat del comprador, el grup d’edat més representatiu és el de 30 a 59 anys, que concentra el 67,6% del total de béns immobles adquirits.

Per nacionalitat, totes les categories rellevants presenten decrements, destacant especialment les compres realitzades per compradors portuguesos (-67,5%), respecte el tercer trimestre de l’any anterior.

Segons el sexe del comprador, el nombre de béns immobles adquirits per homes disminueix un 26,8%, mentre que les adquisicions realitzades per dones disminueixen un 36,7% respecte el tercer trimestre de l’any anterior.

Respecte al valor dels béns immobles transmesos, ha disminuït el 8,1% respecte al tercer trimestre de l’any anterior. La variació anual de l’acumulat dels darrers dotze mesos mostra un decrement del 14,2%.

Finalment, pel que fa al preu mitjà per metre quadrat dels pisos en el tercer trimestre de l’any 2026 ha incrementat un 13,8% respecte al tercer trimestre de l’any anterior.

Sobre l'autor
ANA logo
ANA
Veure biografia
El més llegit