El director de màrqueting de Grandvalira Resorts, David Ledesma, ha comentat aquest dimarts en unes declaracions posteriors a la presentació de la temporada d’hivern 2024-2025 que la data d’obertura de pistes està prevista pel 30 de novembre, tot i que es podria avançar al 23 de novembre.
“Si els fronts que es preveu que travessin el país deixen nevades consistents, a Ordino Arcalís estem treballant per poder obrir abans. L’objectiu seria intentar ser la primera estació del Pirineu, com vam aconseguir l’any passat” ha assenyalat, Ledesma, tot afegint que la possibilitat d’obrir el cap de setmana anterior és un dels objectius que es planteja la unió d’estacions. “Tenim dos possibles episodis de neu a prop. Els models canvien constantment, però ara mateix els tenim al radar i, si els pronòstics es compleixen, farem tot l’esforç per intentar obrir a Ordino Arcalís” ha afegit el director de màrqueting de Grandvalira Resorts.
Ledesma també ha detallat durant la presentació que enguany el domini ha invertit 20,9 milions d'euros, uns catorze menys respecte l'any passat. “Més que una disminució, l'any passat vam realitzar inversions molt importants. Principalment, vam destinar 8,3 milions d'euros al telecadira del Port Negre de Pal-Arinsal, una inversió que va suposar un salt qualitatiu per al domini. En tot cas, estem a la mitjana dels darrers deu o quinze anys, on la mitjana d'inversió de Grandvalira s'ha situat entre els 13 i els 14 milions d'euros” ha justificat, el director de màrqueting de Grandvalira Resorts, qui ha detallat que les inversions més importants s'han fet en el camp de la innivació artificial amb la instal·lació de 129 canons nous, de la digitalització —amb una nova app que és el primer pas cap a un canvi en l'estratègia per integrar el forfet en el mateix mòbil—, millores sobre pistes —com l'Estadi Creand que estarà destinat a la competició i se situarà a l'actual pista negra Eslàlom del sector de Soldeu— i el nou edifici multifuncional del Costa Rodona al Pas de la Casa.

“La nova app incorporarà dues novetats: d'una banda, permetrà descarregar una e-sim amb dades, i, d'altra banda, oferirà la possibilitat de geolocalitzar els membres del grup amb qui estiguis esquiant” ha detallat, Ledesma.
El director de màrqueting de Grandvalira ha destacat que el que més el “motiva actualment” és, d'una banda, el pla d'inversió de 100 milions d'euros inclòs en el nou contracte de concessió de SEATDE per 50 anys, i d'altra banda, la unió esquiable de Pal Arinsal, amb una inversió total de 30 milions d'euros en els pròxims anys. “Estic convençut que aquest projecte, a més d'ampliar el domini, el transformarà per complet i el modernitzarà” ha destacat, Ledesma, qui també ha puntualitzat que enguany s'han destinat més de dos milions d'euros a Pal Arinsal i gairebé un milió i mig a Ordino Arcalís.
“És cert que no hi ha noves estacions ni remuntadors, ja que, com he volgut destacar, les inversions prèvies han estat molt substancials i han deixat les infraestructures en un estat molt bo. En el cas de Pal Arinsal, les grans inversions en innovació es van realitzar en temporades anteriors, com la inauguració del remuntador de Port Negre la temporada passada que actualment ja es troba en òptimes condicions i, pel que fa a Ordino Arcalís, la situació és similar” ha explicat, Ledesma. “Per tant, les inversions d'enguany s'han centrat en petites millores, com és el cas dels restaurants, els accessos més còmodes per a les famílies, millores als aparcaments i la instal·lació de carregadors per a vehicles elèctrics. Són petites accions, però quan es sumen, són considerables. No és fàcil poder destinar a Ordino Arcalís i a Pal Arinsal xifres a doble dígit cada temporada”.
A més, Ledesma ha afegit que l'objectiu quant a la venda de forfets és superar els resultats de la temporada passada. “És cert que Ordino Arcalís es beneficia de les temporades amb més escassetat de neu a la nostra zona, ja que la seva ubicació privilegiada li permet oferir sempre les millors condicions de neu” ha indicat, Ledesma. “Esperem que pugui seguir batent el seu rècord, però, al mateix temps, desitgem que tinguem bones condicions de neu perquè totes les estacions de Grandvalira puguin recuperar aquells dies d'esquí perduts la temporada passada. I, especialment en el cas de Pal Arinsal, si la temporada ens acompanya, estem convençuts que tindrem uns molt bons resultats” ha afegit el director de màrqueting de Grandvalira Resorts.
Ledesma ha presentat també les tres campanyes promocionals dels tres dominis esquiables, acompanyades dels seus respectius vídeos i eslògans. En aquest sentit, Ordino Arcalís ha presentat ‘Indomables’, amb la imatge d'un isard tot simbolitzant el seu caràcter més salvatge i autèntic, mentre que Pal Arinsal ha optat pel lema ‘Som muntanya. Som Ski&Bike’, destacant que la part baixa del bike park estarà oberta durant tot l'hivern a demanda dels seus usuaris. Finalment, Grandvalira ha presentat ‘L'hivern infinit’, un espot promocional acompanyat d'una peça musical creada per l'ONCA. De fet, la presentació de la temporada ha comptat amb la presència de l'ONCA, que ha interpretat en directe la composició sota la direcció d'Albert Gumí.

Andorra Turisme destina 3,1 milions d'euros a la campanya hivernal amb una atenció especial al client internacional
Per la seva banda, el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha anunciat que enguany la societat pública ha destinat 3,1 milions d'euros a la campanya de comunicació, 800.000 menys que l'any passat —ja que enguany no s'acull la Copa del Món d'Esquí. Budzaku, de fet, ha explicat que una de les grans apostes és per al client internacional. “He parlat molt del client llunyà, però allò que busquem és mantenir un equilibri entre el client de proximitat, sobretot d'Espanya i França, i el client internacional, que ha augmentat un 113% en els darrers deu anys, tot superant els 616.000 visitants la temporada passada” ha concretat, Budzaku, que ha afegit que l'estada mitjana d'aquests turistes amb un poder adquisitiu més alt sol ser més llarga. De fet, el gerent d'Andorra Turisme ha ressaltat que, el 2013, només el 39% dels visitants de la temporada d’hivern es quedaven a dormir, mentre que la temporada passada aquest percentatge va superar el 53%, més de la meitat.
A més, Budzaku ha informat que la campanya de comunicació hivernal s’estén a nou mercats: Portugal, Irlanda, Regne Unit, Suècia, Països Baixos, Bèlgica, Itàlia i també als veïns Espanya i França. La campanya ja està en marxa des d’aquest cap de setmana. El cost total de la inversió és de 3,1 milions d’euros.