Exposicions, tallers i xerrades aproparan el món del vidre a Escaldes-Engordany

16 d'octubre de 2023 a les 16:54h

Escaldes-Engordany acollirà aquest cap de setmana (21 i 22 d’octubre) les 12es Jornades arts del  vidre. Seran dos dies dedicats a mostrar què és el vidre des del seu vessant més artístic i que  serviran per constatar que aquest món no és una cosa morta sinó que es manté ben viva. 

El programa començarà dissabte a les 11 hores, quan s’obrirà l’exposició al Centre d’Art d’Escaldes Engordany (CAEE). En aquesta es poden trobar obres de reconeguts artistes espanyols i francesos.  Entre ells destaca Anna Alsina Bardagí, que treballa amb el vidre lliure d’arsènic, i Ferran Collado,  que ha participat en totes les edicions d’aquestes jornades i que va prendre part a la Biennal de  Venècia.  

Les jornades també preveuen activitats al carrer amb l’objectiu d’afavorir l’intercanvi d’experiències  entre professionals i amateurs del món del vidre i per apropar-lo a les noves generacions. En aquest  sentit, tothom que ho desitgi podrà participar als tallers interactius. A més, hi haurà un espectacle  de carrer. Per últim, diumenge a les 10 hores al CAEE tindrà lloc una taula rodona que porta per  títol ‘Un pont entre vidre i societat. La difusió del vidre al món virtual’ amb Maria Eugenia Díaz de  Vivar, Eduardo Nieto i Núria Torrente. Aquesta taula rodona girarà a l’entorn de la intel·ligència  artificial.