Grandvalira Resorts recupera les xifres de prepandèmia

Les estacions de Grandvalira Resorts han tancat una temporada d’hivern 2021-2022 molt positiva en la qual s’han superat amb escreix les expectatives marcades en un inici i s’ha tornat a xifres de negoci prèvies a la pandèmia. En els 137 dies d’obertura a Grandvalira s’han assolit 1.722.991 dies d’esquí, la qual cosa suposa una lleugera caiguda de l’1,6% respecte a la temporada 2018-2019, l’última sense afectació per la Covid. Amb tot, s’ha produït una millora en el perfil mig del client que s’ha traduït en un augment de la despesa mitjana per visitant. D’altra banda, cal destacar que el dia de més afluència a Grandvalira va ser el 26 de febrer, coincidint amb l’inici de les celebracions de la setmana de Carnaval, amb un total de 25.140 esquiadors.

Pel que fa a Ordino Arcalís, s’han obtingut un total de 148.000 dies d’esquí, fet que representa també una caiguda amb relació a la temporada 2018-19. En aquest cas, l’ocupació a l’estació s’ha vist clarament afectada pels dies de tancament tant total com parcial que han tingut lloc durant la temporada a causa dels temporals de neu i vent, molts d’ells en cap de setmana. En total, l’estació ordinenca ha obert 139 dies, i el dia de més ocupació va ser també el 26 de febrer amb 2.873 esquiadors.

El director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, valora la temporada com a “molt bona”, sobretot tenint en compte que es venia d’una campanya “amb una caiguda del 90% en la facturació” i a més “arrancàvem aquesta temporada amb una gran incertesa degut a la situació de la pandèmia”.

Creixement dels mercats de proximitat

Aquesta temporada no s’ha pogut recuperar encara el 100% del client internacional a causa de les restriccions per la pandèmia en la primera part de la temporada, i per la guerra a Ucraïna en la segona part. Els mercats que han tingut un bon comportament al llarg de la temporada, han estat especialment els de proximitat, que un any més han crescut, especialment pel que fa al francès (+8%) i al provinent de Madrid i la zona centre d’Espanya (+6%), mercats en els quals Grandvalira Resorts ha fet importants esforços promocionals. A més, el client de Madrid s’ha vist beneficiat amb la nova línia aèria de l’Aeroport d’Andorra-La Seu.

D’altra banda, també s’ha registrat una bona afluència de britànics, sobretot a la segona meitat de la temporada. “El mercat britànic és molt important per a nosaltres, va començar amb unes restriccions molt estrictes, però un cop es van anar eliminant s’han aconseguit xifres similars a les d’un any normal”, explica Moreno, que afegeix que “els mercats escandinaus també han tingut un bon comportament”.