Ordino atorga el segell de Reserva de la Biosfera als apartaments El Buner de la Cortinada

L’establiment se suma a la vintena d’empreses i productors reconeguts pel seu compromís amb la sostenibilitat i els valors de la parròquia

ANA logo
25 d'agost de 2026 a les 21:27h
Entrega del segell de certificació d'empresa compromesa amb la biosfera pels responsables dels apartaments turístics El Buner, a càrrec del conseller de Turisme, Dinamització i Esports d'Ordino, Jordi Serracanta | FOTO: A.T. (ANA)
Entrega del segell de certificació d'empresa compromesa amb la biosfera pels responsables dels apartaments turístics El Buner, a càrrec del conseller de Turisme, Dinamització i Esports d'Ordino, Jordi Serracanta | FOTO: A.T. (ANA)

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El comú d'Ordino ha fet entrega del segell de Reserva de la Biosfera als apartaments turístics El Buner de la Cortinada, en reconeixement del seu compromís amb els valors de la reserva de la biosfera d'Ordino. L'establiment s'ha incorporat al programa d'empreses compromeses després de completar el procés d'adhesió.

El distintiu té com a objectiu reconèixer aquelles empreses que aposten per un treball de qualitat, modern, sostenible i inclusiu, mantenint alhora l'essència de muntanya que caracteritza la parròquia. Amb la incorporació d'El Buner de la Cortinada, Ordino ja compta amb una vintena de segells de Reserva de la Biosfera. El programa agrupa tant empreses del sector turístic com productors vinculats a l'activitat agrícola i ramadera de la parròquia.

El conseller de Turisme d'Ordino, Jordi Serracanta, ha explicat que dins dels adherits hi ha establiments turístics, productors i fins i tot empreses d'altres sectors, com per exemple una entitat bancària amb oficina a Ordino. Segons el conseller, aquesta varietat contribueix a fer arribar a més àmbits el significat de la reserva de la biosfera i a fomentar-ne la difusió.

“Estem molt agraïts i molt contents perquè per a nosaltres és una cosa molt important”, ha valorat la propietària dels apartaments El Buner, Elena Muñoz. “Ja des de fa temps volíem gaudir d'aquest segell perquè amb tota la reforma que hem fet som sostenibles i també és veritat que ens ajudarà a gaudir de més reserves i de més clients perquè els clients cerquen un joc entre natura i sostenibilitat. Molts demanen que sigui sostenible i per a nosaltres és important”, ha assenyalat Muñoz.

Entrega del segell de certificació d'empresa compromesa amb la biosfera per als responsables dels apartaments turístics El Buner
Entrega del segell de certificació d'empresa compromesa amb la biosfera per als responsables dels apartaments turístics El Buner | FOTO: A.T. (ANA)

Aquests apartaments de la Cortinada es van inaugurar ara fa tres anys i per aconseguir el segell han hagut de complir amb tota una sèrie de requisits. “Tenim llums LED, tenim el carregador elèctric per a cotxes elèctrics, la brossa la reciclem, els productes de neteja són tots ecològics, els radiadors i tots els aparells electrodomèstics són tots d'estalvi energètic i baix consum”, ha detallat la propietària dels Buners.

Muñoz ha comentat que els seus clients cada vegada busquen més establiments implicats en la sostenibilitat. Per aquest motiu, valoren positivament haver rebut el segell per part de la corporació. “Estan molt conscienciats. Els agrada perquè quan venen aquí a la parròquia ells cerquen muntanya, natura, tranquil·litat i sobretot aire net, cap pol·lució”, ha destacat la gerent dels apartaments, que ha afegit: “Per a ells és molt important, diuen que dormo a la reserva de la biosfera i és el que cerquen. La gent ja no vol grans ciutats ni grans hotels tampoc”.

Un dels avantatges de rebre el segell és que els adherits poden entrar dins la taula de dinamització que organitza la corporació, un espai de treball conjunt entre el sector públic i el privat. L'objectiu és coordinar esforços i impulsar iniciatives que contribueixin al desenvolupament de la parròquia, especialment en “l'àmbit turístic i en la seva dinamització”, ha relatat Serracanta.

Entrega del segell de certificació d'empresa compromesa amb la biosfera per als responsables dels apartaments turístics El Buner
Entrega del segell de certificació d'empresa compromesa amb la biosfera per als responsables dels apartaments turístics El Buner | FOTO: A.T. (ANA)
Sobre l'autor
ANA logo
ANA
Veure biografia
El més llegit