Els andorrans tornaran a apostar per destinacions de proximitat i escapades curtes durant la Setmana Santa d’enguany, tot i que també es manté l'interès per viatges més llargs cap a zones de clima càlid i bones platges. Així ho ha explicat la vicepresidenta de l’Associació d’Agències de Viatges d’Andorra, Maica Terrones, que apunta a una tendència continuista respecte a altres anys.
"Aquest any les destinacions són semblants a la d'altres anys", ha apuntat Terrones. Les escapades de quatre dies a ciutats europees es consoliden, especialment per a aquells que busquen una pausa curta aprofitant els dies festius.
Entre les opcions més destacades hi ha capitals i ciutats de països de "Centreeuropa", així com escapades "a Disneyland París en el cas de famílies amb fills", ha explicat la vicepresidenta de l’Associació. També molts optaran per creuers, amb estades que oscil·len al voltant d'una setmana.
El Marroc i Egipte també són dos països amb força tirada aquesta pasqua. "Són destinacions de temperatura agradable", descriu Terrones. En el cas d'Egipte també té força demanda d'ençà que "es va obrir el Gran Museu Egipci", tot i que alguns, arran de la situació bèl·lica a l'Iran, han preferit descartar-ho aquesta època de l'any, ha manifestat l'agent de viatges.
Pel que fa als viatges de llarga distància, es manté la demanda de destinacions de sol i platja, especialment al Carib i a les Illes Canàries, que ofereixen temperatures més càlides durant aquest període.
En canvi, altres destinacions que havien estat populars en anys anteriors han perdut força. És el cas dels Emirats Àrabs Units i alguns països del sud-est asiàtic. "Aquest any les destinacions són semblants a la d'altres anys, tot i que estan fallant els Emirats Àrabs, que era bastant sol·licitat, i també països del sud-est asiàtic amb vols d'escala en els Emirats que s'han hagut de suspendre perquè les tarifes eren molt elevades", ha detallat Terrones.
De fet, a causa del conflicte armat a l'Orient Mitjà, algunes aerolínies han fet arribar a les agències de viatges informacions sobre que a partir de la setmana que ve "començaran a aplicar suplements pel carburant", ha concretat la vicepresidenta. Algunes de les empreses han informat que l'increment serà de 100 euros, com és el cas de Singapore Airlines. Tanmateix, alguns viatges per Europa pujaran uns 20 euros.