El Govern ha validat aquest dimecres el nomenament de la nova ambaixadora no resident d’Andorra a la República Portuguesa. D’aquesta manera, Olga Gelabert assumeix les funcions de representant del Principat al país lusità, en substitució d’Eva Descarrega, la qual havia exercit aquesta posició fins a finals de setembre. Un cop aprovada la decisió pel Govern, el ministeri d’Afers Exteriors iniciarà els tràmits pertinents per obtenir el plàcet i poder oficialitzar la presa de possessió del càrrec.
Amb aquesta decisió es reforça la presència del cos diplomàtic del país, que té com a objectiu garantir la representació d’Andorra en el màxim nombre de països de la Unió Europea. Gelabert té una dilatada experiència en l’entorn polític nacional, com a consellera general, que va exercir entre els anys 2011 i 2015, i, posteriorment, com a ministra de Cultura, Joventut i Esports, entre el 2015 i el 2019.
Precisament, va ser quan Gelabert ocupava el ministeri d’Esports quan va esclatar l’“operació Cautxú”, en la qual l’exministra es va veure implicada. En aquest sentit, el ministre portaveu, Guillem Casal, ha posat en relleu que el Govern s’ha assegurat que tot el procediment judicial contra ella ha conclòs i que, per tant, “no tenim indicis que hi hagi cap situació incorrecta o cap incompatibilitat al seu voltant”. A més, ha afegit que “tothom té dret a tenir una vida normal un cop esvaït qualsevol dubte sobre aquesta situació”.
D’altra banda, cal destacar que tot i tenir una dilatada experiència política, Gelabert no ha exercit mai un càrrec diplomàtic. En aquest cas, Casal l’ha defensat explicant que “ostentant una cartera ministerial també hi ha una tasca diplomàtica i de representació del país dins i fora del territori”. “Una persona amb la trajectòria política de l’Olga Gelabert té coneixement més que suficient per conèixer els dossiers importants d’Andorra a l’exterior i aquelles situacions que cal mantenir com ara les bones relacions amb Portugal o aquelles que s’han d’acabar de negociar”, ha apuntat.