La Taula de Museus ha presentat aquest dijous el balanç de visitants corresponent a l’any 2024. Concretament, durant l’any passat van passar pels museus, monuments i sales d’exposicions 172.260 persones, 25.622 més que el 2023, quan es va arribar a 146.638 visites.
A la Taula coexisteixen múltiples equipaments culturals de diversa naturalesa, que ofereixen una àmplia oferta cultural als ciutadans del país i els turistes que visiten el Principat. Des d’aquests equipaments es programen activitats i tallers, es fan exposicions i s’ofereixen molts serveis als usuaris, a més de conservar patrimoni material i immaterial.
Així mateix, la Taula de Museus és un instrument de treball que permet coordinar-se per oferir les activitats de les Nits d’estiu als museus, però al mateix temps cadascun dels membres organitza propostes per la seva banda. Durant aquest 2024 als museus, monuments i sales d’exposicions s’han portat a terme 586 activitats.
La Taula valora positivament l’organització d’activitats, seguint la tendència iniciada en els darrers anys, ja que permeten fidelitzar tant el públic local com oferir una experiència diferent al públic en general. Aquestes iniciatives han fet possible, segons els responsables dels equipaments, que els visitants retornin als museus per conèixer-los de manera diferent i suposen un percentatge gens anecdòtic dels visitants totals dels museus.