La Massana aposta per una estratègia de gastronomia sostenible

Avatar photo

La presentació ha comptat amb un show cooking a càrrec dels cuiners Arnau Grau i Marc Dias

El Comú de la Massana ha encetat l’estratègia batejada com a La Massana, Epicentre de la Gastronomia Sostenible, amb una presentació al sector turístic de la parròquia, que ha comptat amb la presència d’autoritats comunals i nacionals.

Aquest projecte uneix dos dels eixos de treball del comú massanenc: la sostenibilitat i la gastronomia. L’estratègia engloba objectius ambientals, socials i econòmics, alineats amb el ODS, els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

La cònsol major, Olga Molné, ha recordat que el comú va tirar endavant, fa dos anys, el pla La Massana Sostenible, un pla que ara s’amplia posant el focus en la gastronomia sostenible. “Prenem el compromís de tirar endavant aquesta estratègia, basada en el potencial de la gastronomia com a motor per a contribuir a cuidar el nostre planeta”, ha afirmat Molné.

L’estratègia ha donat el tret de sortida amb la presentació pública del projecte, per posicionar la marca i exposar el contingut de les diferents etapes, encaminades a evolucionar cap a una gastronomia sostenible, respectuosa amb els recursos natural, econòmicament viable, que minimitzi el rebuig i prioritzi el producte local i de temporada.

“Desenvoluparem l’estratègia en 7 etapes, durant un període de 18 mesos, en les quals a banda dels establiments de restauració també volem implicar a tota la ciutadania, a través de programes formatius”, ha explicat el conseller de Turisme, Comerç i Dinamització, Josep Maria Garrallà. El conseller ha remarcat que el sector de la restauració és un actiu estratègic dins la parròquia i tindrà un paper destacat en aquest projecte, ja que més d’un terç de la despesa d’un turista es destina al menjar. Per portar a terme aquesta estratègia, el comú compta amb la consultoria de l’empresa especialitzada Win&Green.

A l’acte de presentació els visitants han pogut fer un recorregut visual del projecte, a través d’uns plafons descriptius i explicatius del procés, a més d’un vídeo que vol transmetre emocions, a través de la importància de la gastronomia com a part de la cultura. La part d’exposició s’ha completat amb una mostra fotogràfica molt suggeridora de  diversos instagramers especialitzats en gastronomia. L’exposició es podrà visitar durant els mesos de juliol i agost al vestíbul de les Fontetes.

D’altra banda, la presentació també ha comptat amb un show cooking a càrrec dels cuiners Arnau Grau i Marc Dias, que han demostrat que la gastronomia sostenible és un tipus de cuina innovadora, creativa i variada, on el producte de proximitat i les receptes d’aprofitament tenen un paper cabdal. “Hem volgut transmetre que els aliments es poden aprofitar al 100%. Per exemple, amb la carbassa es poden fer molts plats i nosaltres avi hem fet una amanida, tallant-la en forma d’espagueti. Però amb la polpa es pot fer cabell d’àngel, la closca es pot infusionar i les llavors serveixen per plantar o bé es poden torrar i són comestibles”, explica Grau.

L’acte s’ha tancat amb una degustació de receptes tenint en compte criteris sostenibles. Justament, dins la vessant divulgativa de la campanya, es proposaran diverses receptes per a l’aprofitament integral dels productes.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Abaixa la persiana un dels Roslena més antics de Reus

Notícia següent

Encamp presenta el programa de la Festa del Poble 2022

Notícies relacionades