La investigació oberta arran de les agressions registrades durant la Festa del Poble d’Encamp continua avançant i ja ha registrat progressos significatius en les darreres hores. Així ho ha assegurat aquest dimarts el ministre portaveu del Govern d’Andorra, Guillem Casal, qui ha destacat la feina desenvolupada per la policia i el paper que haurà d’assumir ara la Fiscalia en el desenvolupament del cas.
"En les darreres hores la policia ja ha treballat i ha pogut avançar en la investigació a bon ritme. Ara també toca que la Fiscalia faci el seu rol i que entre les dues institucions es determinin les actuacions que s'hagin de dur a terme sota l'empara legal del que dictamini la Fiscalia", ha manifestat Casal.
El ministre no ha volgut revelar detalls sobre l’estat concret de les investigacions ni sobre una possible identificació dels presumptes agressors per no interferir en la tasca policial. Tot i això, ha garantit que es continuarà treballant per identificar els responsables i aplicar les mesures que estableixi la legislació vigent.
"La policia ha fet la seva feina i hi ha les denúncies pertinents, fet que permet fer avançar la investigació. No em pertoca a mi donar els detalls de com s'està duent a terme aquesta investigació perquè tampoc hem de posar en risc la tasca que ha de fer la policia", ha afegit.
Casal també ha reiterat la condemna ferma del Govern pels fets ocorreguts durant la celebració encampadana, en la mateixa línia expressada aquest dilluns pel cap de Govern. L’executiu ha remarcat la voluntat de treballar perquè episodis similars no es tornin a produir.
Més presència policial durant les festes d’estiu
Paral·lelament, el ministre portaveu ha recordat que els protocols de seguretat vigents ja contemplen el reforç dels dispositius policials durant les festes majors i altres esdeveniments multitudinaris.
Per aquest motiu, ha anunciat que tant durant la revetlla de Sant Joan com al llarg de les properes festes majors d’estiu, s’incrementarà la presència d’efectius policials als diferents punts de celebració amb l’objectiu de garantir la seguretat ciutadana i prevenir possibles incidents.
