Categories: La Ciutat d'Andorra

Grandvalira Resorts invertirà 34,5 milions d’euros per a la temporada 2023-2024

Les estacions de Grandvalira Resorts han presentat aquest matí les novetats per a la temporada d’hivern 2023-2024, que arrencarà l’1 de desembre i s’allargarà fins al 7 d’abril, sempre que les condicions meteorològiques ho permetin. El director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, ha explicat les inversions per a aquesta temporada i les novetats que hi haurà, així com els plans de creixement previstos per als propers anys.

En aquest sentit, en la segona temporada conjunta sota el mateix paraigua, Ordino Arcalís, Pal Arinsal i Grandvalira demostren un hivern més la gran ambició per millorar les seves infraestructures i serveis per optimitzar l’experiència del client a través d’una important inversió de 34,5 milions d’euros, pràcticament el doble que la temporada passada i la partida més elevada dels últims anys. Les principals inversions s’han centrat en noves infraestructures i instal·lacions, amb un nou telecadira a Pal Arinsal i a Grandvalira, un nou edifici multifuncional, també a Grandvalira, així com l’optimització del sistema d’innivació a totes les estacions. Per altra banda, s’ha apostat novament per la diversificació de l’oferta amb noves experiències, una millora dels serveis de restauració i de l’Escola d’Esquí i Snowboard, i s’ha reforçat, encara més, el compromís per la sostenibilitat amb els objectius de continuar reduint les emissions de CO2 i augmentar l’autoproducció d’energia, entre d’altres.

Dels 34,5 milions d’euros d’inversió, 21,5 milions corresponen a Grandvalira, 11 milions d’euros a Pal Arinsal i 2 milions d’euros a Ordino Arcalís. Moreno ha volgut remarcar que “és una inversió històrica, la més alta dels darrers anys, una mostra dels esforços que continuem posant a les estacions amb el compromís per optimitzar els recursos i continuar sent la referència del Pirineu i del sud d’Europa”.

Inversions de futur i pla de creixement

Les estacions de Grandvalira Resorts ja han aprovat dos plans de creixement dels dominis a mitjà i llarg termini, amb una inversió prevista de 140 milions d’euros en els pròxims anys, una xifra que no contempla les inversions que es fan cada temporada en el manteniment i millora dels dominis. Per una banda, la unió esquiable de Pal i Arinsal ha iniciat la primera fase aquest hivern amb el nou telecadira Port Negre, i a partir de la temporada 2024-2025 està previst que la unió esquiable sigui una realitat amb un nou teleesquí i pistes vermelles i negres. La unió sumarà 7 km més de pistes a Pal Arinsal, arribant així als 70 km totals. A més, d’aquí al 2028 es preveu la creació de noves pistes verdes i blaves a la zona del Coll de la Botella, que es convertirà amb una nova porta d’entrada a l’estació amb serveis d’escola i taquilles. La xifra que s’invertirà amb aquests projectes serà de 40 milions d’euros.

D’altra banda, la nova concessió de SAETDE per a l’explotació durant els pròxims 50 anys de les pistes de Pas de la Casa – Grau Roig, aprovada pel Comú d’Encamp, preveu una injecció de 100 milions d’euros amb un pla d’inversions que inclou l’expansió del domini esquiable al pic del Maià com a principal repte, juntament amb millores importants als peus de pistes dels sectors del Pas de la Casa, Grau Roig i Encamp, i en mesures de sostenibilitat.

Novetats a pistes

Una temporada més, les estacions de Grandvalira Resorts han dut a terme importants esforços per anar renovant les seves instal·lacions, serveis i pistes. La principal novetat de la temporada a Grandvalira és l’ampliació del domini amb l’habilitació d’una nova àrea esquiable a la zona Encampadana de Canillo gràcies a la instal·lació del telecadira Seig, que ha permès la creació de 3 noves pistes vermelles que doten l’estació de 5 km més. Així, Grandvalira compta ara amb un total de 215 km, 140 pistes per a tots els nivells, i 76 remuntadors, mentre que Grandvalira Resorts creix fins als 308 km esquiables. Paral·lelament, s’estrena una central de neu a la mateixa zona aprofitant un edifici de serveis més proper que augmenta la capacitat d’innivació al sector Canillo. El Pas de la Casa compta amb el nou edifici multifuncional Costa Rodona 2.222. Aquest inclou un nou punt de venda, una sala de guarda-esquís amb 230 lockers, noves sales per als clubs d’esquí, botiga de marxandatge i lloguer de material d’esquí, o una nova zona d’aparcament amb 10 nous carregadors per a vehicles elèctrics.

 

La xarxa d’innivació de Grandvalira ha rebut també un important impuls, amb la instal·lació de 88 nous innivadors de neu de cultiu que han permès optimitzar la xarxa d’innivació. Una de les àrees on s’ha fet especial èmfasi és en la zona del Pla de les Pedres, és a dir la zona d’enllaç entre els sectors de Soldeu i Grau Roig, un punt clau del domini. D’altra banda, destaquen la construcció del centre de rendiment esportiu en alçada ICÒNIC, ubicat al Port d’Envalira i dins el domini esquiable. A 2.500 m d’altitud i amb capacitat per a 180 persones, està previst que pugui obrir les seves portes el 2025 per convertir-se en un dels centres de referència del sud d’Europa per a esportistes professionals, federats i amateurs que vulguin preparar-se en alçada per tal de millorar el seu rendiment.

Sostenibilitat i medi ambient

El respecte envers el medi ambient és una prioritat per la qual les estacions de muntanya lluiten dia a dia per causar el menor impacte, aprofitant els recursos que es necessiten però sempre amb una actitud de respecte i conservació. Fa més de dues dècades que les estacions d’Andorra treballen per ser més sostenibles i tenir cura del medi ambient, amb grans inversions destinades a projectes de promoció de les energies renovables, mesures d’estalvi energètic i autoproducció d’energia, així com l’optimització de la innivació amb neu
de cultiu.

Modalitats de forfets

Grandvalira Resorts manté les tres tipologies de forfet de temporada de l’any passat. Per una banda, l’Andorra Pass és el forfet de país que inclou l’accés il·limitat a les tres estacions del Principat: Grandvalira, Pal Arinsal i Ordino Arcalís, oferint 308 quilòmetres esquiables. D’altra banda, el Nord Pass dona accés a Pal Arinsal i a Ordino Arcalís, i inclou també dos dies d’esquí a Grandvalira per als residents a Andorra i fins a quatre dies per als no residents. Un any més, la compra dels Forfets de Temporada permet esquiar a múltiples estacions de renom d’Europa, Amèrica i Àsia. Les grans novetats d’enguany de l’Andorra Pass són les estacions franceses d’Alpe d’Huez i Les 2 Alpes, així com Mammoth (Califòrnia). Totes tres se sumen a destinacions com les nord-americanes Deer Valley (Utah) i Steamboat (Colorado), i la suïssa Verbier, entre moltes altres que formen un ampli ventall de destinacions internacionals que permeten esquiar tot l’any.


Els amants dels esports de neu alternatius poden optar pel Mountain Pass, que posa a la seva disposició 83 km de circuits d’esquí de muntanya i 83,5 km de raquetes de neu de Grandvalira Resorts i un total de 13 remuntadors, amb una pujada i una baixada per dia inclosa. Des d’aquesta temporada, Grandvalira Resorts gestiona els forfets de temporada d’esquí extraescolar, dirigit a escolars, universitaris i acompanyants. Els passis es poden adquirir a les webs de Grandvalira, Pal Arinsal i Ordino Arcalís, i als punts de venda físics de les estacions.

Gastronomia d’alçada

Una jornada a Grandvalira Resorts no està completa si no es complementa amb una visita a un dels més de 87 punts de restauració de les diferents estacions, on destaquen el gran ambient de les terrasses amb música i les sorprenents propostes gourmet que es renoven constantment. Aquest hivern ve novament carregat de noves propostes i renovacions als establiments de totes les estacions.

Noves activitats i experiències Premium

L’experiència a Grandvalira va molt més enllà de l’esquí, amb originals propostes gastronòmiques i d’après-ski, però també amb exclusives opcions de pernoctació i atractives activitats per a grans i petits. Els allotjaments exclusius d’Epic Andorra oferiran aquesta temporada noves activitats per complementar i fer de la seva experiència un record encara més memorable gràcies a la col·laboració amb Roc Roi. Així aquells que s’allotgin a la cabana Piolet, al Domo Lodge o al Niu del Pla de les Pedres podran gaudir també del múixing o les motos de neu.

Millores en l’ecosistema digital

Amb la incorporació de Pal Arinsal a Grandvalira Resorts la temporada passada, el grup està duent a terme una forta renovació del seu món virtual amb el principal objectiu de construir un entorn tecnològic estable i enfocat al client que mantingui la identitat de cada una de les estacions.

Competicions esportives

Pel que fa a les competicions, Grandvalira Resorts tornarà a ser escenari de les competicions nacionals i internacionals de més alt nivell:  Audi FIS Ski World Cup, Copa del Món de Quilòmetre Llançat, Copa del Món d’esquí de muntanya ISMF Comapedrosa Andorra, Freeride World Tour, Freeride Junior Tour,  Jam Extreme Freeride World Qualifier, Trofeu Borrufa UCI MTB World Championships. 

Rafel Redaccio Casanova

Missatges recents

La Fira d’Abril laurediana torna amb un format més gran

La Fira d'Abril laurediana creix. El cap de setmana del 17 i 18 de maig Sant Julià de Lòria tornarà…

7 minuts fa

Denuncien l’intent de desnonament d’una dona víctima de violència masclista

El Sindicat d'Habitatge de Nou Barris ha denunciat l'intent de desnonament d'una veïna per part de la immobiliària Anticipa, propietat…

21 minuts fa

Una botiga del Parc Central de Tarragona ‘substitueix’ els treballadors per màquines

El Parc Central de Tarragona ha iniciat el mes de maig amb molt optimisme per arribar amb força a un…

40 minuts fa

L’atur se situa en el 8,5% a la província de Barcelona, la taxa més baixa a l’abril des de 2008

El mes d'abril ha tancat amb un total de 243.176 persones demandants d’ocupació considerades desocupades inscrites al Servei Públic d’Ocupació a…

40 minuts fa

Busquen al Jorge, un home desaparegut el 4 de maig

Els Mossos d'Esquadra han fet una crida a través de les xarxes socials per localitzar en Jorge, un home de…

58 minuts fa

Canillo estrena el nou Centre d’Atenció Primària

El nou Centre d'Atenció Primària (CAP) de Canillo ha quedat oficialment inaugurat aquest dimarts al migdia per part del cap…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.