Una rentada de cara per a l'espai jove de Sant Julià de Lòria, que a partir d'ara passarà a denominar-se 'l'Espurna'. Així ho ha anunciat la consellera de social, Eva Ramos, durant l'acte inaugural. Tal com ha explicat Ramos, el nou nom "és una proposta que ens van fer fa temps els nois que venen a utilitzar l'espai", ja que "no es trobaven identificats amb només la denominació d'espai jove".
A parer de Ramos, "espai jove pot abastar moltes coses" i els joves "volien una cosa que fos més seva, com tenen a altres parròquies" on "el lloc de trobada té un nom concret". "Entre tots ens van fer una sèrie de propostes i va acabar sent 'l'Espurna'", ha explicat. Juntament amb el nom, també s'ha canviat els colors de l'espai i els grafismes.
Segons Ramos va ser "en passar l'estiu quan ens van començar a demanar fer una mica un canvi". "Els colors eren molt vius. Hi havia molta coloraina i van demanar que fos una cosa que trobessin més seva", ha detallat. Ramos també ha explicat que les edats dels joves que van al lloc van "des dels 12 fins als 30", però que l'ampla majoria es troben entre els "12 i els 18". "Són joves que estan estudiant a la universitat, a l'FP, o a secundària", ha matisat.
D'igual manera, Ramos ha volgut fer una crida "que hi hagi també públic femení" a l'espai jove, perquè en l'actualitat la majoria de joves que fan servir el lloc són nois. "Sempre demanem que vinguin [les noies], però, a vegades, quan hi ha tants nois aquí els fa una certa angúnia de demanar", ha relatat. Ramos també ha aclarit que és una cosa que va "a temporades", ja que "anteriorment hi havia més noies que nois".
Per la seva part, el dinamitzador de l'espai, Joel Tomé, ha assenyalat que, "actualment, hi ha uns 200 [joves] inscrits", però que "no venen tots ells". "Durant el dia solen venir uns 20 joves tota la tarda, però a les activitats tancades solen venir més. L'última gran activitat que vam fer van venir 60", ha ressaltat.
Per a dissenyar i confeccionar la festa d'inauguració, Tomé ha explicat que també s'ha comptat amb l'opinió del jovent. Així doncs, la inauguració ha comptat amb animació musical a càrrec de la colla Laurediana, un taller de grafiti i un altre de 'skate'. Per a aquest últim, el responsable ha apuntat que "vam contactar amb la federació de patinatge, amb la part de l'skate, que han vingut a donar-nos un cop de mà".
Finalment, Ramos ha recordat que més enllà de les activitats que es fan cada dia, per vacances d'escoles es programa una setmana sencera amb activitats diferents. "Potser per Nadal hi va haver partits de futbol, skate, bàsquet... El taller de cuina està programat", ha relatat. Tal com ha explicat Ramos, a "les xarxes del comú i del mateix espai" estan "totes les activitats que es fan".
