El Cirque du Soleil continua sent el gran al·licient per visitar Andorra durant el mes de juliol: de les més de 66.000 persones que han vist Sublim, el 83% ha estat públic estranger que ha fet una estada mitjana al país de 2,3 nits. De fet, tres de cada quatre espectadors de fora del Principat afirmen que veure l’espectacle ha estat el principal motiu de visita aquest mes de juliol, segons les primeres dades de l’enquesta de satisfacció.
Després de la darrera actuació d’aquest diumenge, l’espectacle de la companyia canadenca ha tancat amb una ocupació total del 87%. Una xifra que, tal com ha apuntat el director de Producte i Nous Projectes, Enric Torres, compleix amb l’objectiu marcat inicialment de superar el 80% d’ocupació mitjana.
L’enquesta també indica que l’elegància de Sublim ha convençut el públic, que ha valorat l’espectacle amb una nota global de 8,7 sobre 10. Els aspectes més ben puntuats han estat la posada en escena, els números acrobàtics, la música, el vestuari i decoració de l’escenari o l’atenció rebuda, entre altres.
“Tant les dades d’ocupació com la valoració de l’espectacle compleixen els objectius marcats i són, per tant, motiu per començar a pensar en l’onzena edició del Cirque du Soleil a Andorra”, ha afirmat Enric Torres, afegint que durant les setmanes vinents s’acabaran de recopilar les últimes dades.
Sublim s’ha inspirat en la tradició comercial d’Andorra, un dels aspectes més característics del país, i es tracta d’una oda a l’alta costura i l’elegància. Com és habitual, l’espectacle ha inclòs una desena de números acrobàtics, un d’ells guardonat amb la medalla d’or al Festival Mandia/ du Cirque de Demain (França).
Els treballs de desmuntatge del recinte començaran els dies vinents i es preveu que es facin gradualment al llarg del mes d’agost. Sublim ha comptat amb el patrocini del comú d’Andorra la Vella, Mora Banc, FEDA i Andorra Telecom, Perfumeries Júlia i la col·laboració de Caldea, Unnic i Via Moda.
Prop de 900.000 espectadors des de la primera edició del Cirque al país
El Cirque du Soleil va aterrar al Principat de la mà d’Andorra Turisme el 2073 amb Scalada. Des de llavors, en aquesta dècada d’espectacles, prop de 900.000 persones han gaudit de les propostes dels canadencs. Primer amb la saga Sea/ado, Sea/ado, Mater Natura, Sea/ado Storia, Sea/ado Vision i Sea/ado Ste/or, i després amb Diva, Rebel, MUV, FESTA i Sublim.