Divendres, 23 de maig de 2025
És notícia

Escaldes-Engordany cancel·la una exposició per alerta terrorista a França i Espanya

Avatar photo
L’exposició estava presidida per la portada de la revista Charlie Hebdo posterior a l’atac terrorista del 2015 a París
exposicio-cancelada-andorra-alerta-terrorista
Foto del Museu d’Art Prohibit

El Comú d’Escaldes-Engordany ha pres la decisió de cancel·lar una de les exposicions programades per aquests dies pel nivell d’alerta terrorista als seus països veïns. Tal com han informat els dirigents de la parròquia, França té una alerta de 5 sobre 5 i Espanya de 4 sobre 5. Per aquest motiu, han decidit suspendre l’exposició La censura és la comissària d’aquesta exposició, la qual estava presidida per la portada de la revista Charlie Hebdo posterior a l’atac jihadista del 7 de gener del 2015 a París.

Tal com ha informat el Diari Ara, la cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, va ordenar ahir la retirada de la revista francesa per “por per la seguretat nacional d’Andorra, i perquè no vol tenir “gotes de sang” sobre la seva consciència. A més, des del Comú han afirmat que el context actual “d’elevada alerta terrorista” i la inauguració imminent dels Jocs dels Petits Estats han provocat aquesta decisió.

El Comú considera que l’exposició pot comportar un risc per la seguretat nacional

D’aquesta forma, els dirigents han considerat que l’exposició que havia d’acollir Escaldes-Engordany podria comportar un risc per a la seguretat nacional. Com a conseqüència, l’exposició La censura és la comissària d’aquesta exposició que estava programada pròximament no podrà ser visitada pels andorrans.

exposicio-escaldes-engordany

“No ens esperàvem gens que passés això, perquè la selecció d’obres havia passat per una comissió de govern i l’equip de l’espai l’havia rebut molt bé. Ha sigut un cas de censura maldestre i primitiva”, ha lamentat al diari Ara el director artístic de la col·lecció d’art prohibit, Carles Guerra. “Tatxo Benet ha expressat a la cònsol que no accepta cap mena de censura, perquè precisament la missió d’aquesta col·lecció és fer pedagogia d’aquesta mena d’incidents i conflictes”, adverteix

El Comú d’Escaldes-Engordany lamenta sincerament els inconvenients que aquesta mesura pugui ocasionar i agraeix la comprensió de la ciutadania. Alhora, reitera el seu compromís amb la llibertat d’expressió i amb el foment d’una cultura crítica, però sempre dins d’un marc que garanteixi la seguretat i el benestar col·lectiu.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Expo Kirra IEI LLeida

L’IEI inaugura a La Gòtika l’exposició ‘Drive’, obra de la darrera guanyadora del premi IEI-Embarrat, Kirra Kusy

Notícia següent
Larrosa Patis Vius

El projecte Patis Vius de Lleida incorporarà noves escoles el pròxim curs

Notícies relacionades