Dimarts, 22 d'abril de 2025
És notícia

Encamp assoleix el consum anual d’aigua més baix dels últims anys

Avatar photo
Aquesta disminució respon als diferents treballs de millora i inversions del Comú a la xarxa i les accions de sensibilització a la ciutadania
Visita escolar a l'ETAP de les Pardines

Encamp ha registrat durant el 2024 el consum més baix d’aigua potable pel que fa als darrers anys. Aquesta disminució respon als diferents treballs de millora i inversions que el comú d’Encamp ha realitzat a la xarxa i a les accions de sensibilització que ha efectuat de cara a la ciutadania.

La consellera d’Infraestructures i Manteniment, Sabrina Grégoire, ha destacat que “les inversions realitzades a la xarxa d’aigua i les campanyes de sensibilització han suposat una reducció del consum d’aigua a la parròquia”. També ha assenyalat que “cal seguir en aquesta direcció els anys vinents”.

Entre les campanyes de sensibilització es troben, per exemple, les visites guiades que s’estan duent a terme aquesta setmana a l’Estació de Tractament d’Aigua Potable (ETAP) de les Pardines en el marc del Dia Mundial de l’Aigua, fixat aquest dissabte 22 de març per la UNESCO.

Les visites, que finalitzaran demà, s’han realitzat a 100 escolars dels diferents centres educatius de la parròquia i a ciutadans, que han pogut conèixer de més a prop el sistema d’abastiment i tractament que duu a terme el comú d’Encamp per fer arribar l’aigua potable als habitatges i establiments de tota la parròquia.

La iniciativa de visites guiades es va iniciar l’any 2022 i, vista la bona acollida per part dels assistents, s’ha decidit repetir-la; celebrant enguany la 4a edició de les jornades de portes obertes a l’ETAP.

 

Disminució del consum mitjà d’aigua potable en els darrers anys

En concret, el consum mitjà anual d’aigua potable d’Encamp ha disminuït un 16,03% en els darrers set anys. Passant de 32.713 m³ l’any 2016 a 27.472 m³ l’any 2024.

En el cas del Pas de la Casa, on s’analitzen les dades més recents des de la posada en funcionament de l’Estació de Tractament de les Abelletes el 2019, es constata una disminució del 16,58%. Passant en aquest cas d’un consum mitjà anual de 12.576 m³ l’any 2022 a 10.492 m³ l’any 2024.

Visita escolar a l'ETAP de les Pardines 1

 

Objectiu d’arribar al 80% de rendiment de la xarxa d’aigua potable

Actualment, el rendiment de la xarxa d’aigua potable de la vila d’Encamp es troba en un 68% de la capacitat total.

Durant aquest any 2025, el comú d’Encamp preveu realitzar l’estudi i la recerca de fuites a la xarxa de la vila amb l’objectiu d’arribar a un rendiment d’aproximadament del 80%, un cop s’hagin realitzat les diferents inversions que l’estudi indicarà, i que aniran en funció dels recursos necessaris, es distribuiran en diverses anualitats, si és el cas.

Pel que fa al Pas de la Casa, el rendiment de la xarxa d’aigua potable ja es troba a hores d’ara en el 80%.

 

Inversions efectuades i previstes a la secció d’aigua potable del 2024 al 2027

En el darrer any, el comú d’Encamp ha fet diverses inversions a la secció d’aigua potable, com la construcció d’una nova línia de transport d’aigua al Pas de la Casa (entre l’ETAP d’Abelletes i el dipòsit de Costa Rodona) o la millora i l’eixamplament de l’arqueta davant del Rosaleda, així com el canvi de les reductores de pressió en la zona per millorar la pressió d’aigua en diferents habitatges i sectoritzar la xarxa.

Amb anterioritat a aquestes inversions del darrer any, també cal destacar la construcció de la nova ETAP al Pas de la Casa, la impermeabilització de diversos dipòsits, la instal·lació d’un sistema de telegestió i nous comptadors, els estudis hidrogeològics per valorar la capacitat hidràulica de les conques i la creació d’un sistema d’informació geogràfic de la xarxa d’aigua potable, que han contribuït a millorar l’eficiència i la qualitat del sistema d’abastament i distribució.

De cara als anys vinents, 2026 i 2027, hi ha diferents accions previstes també en la secció d’aigua potable, com la utilització de nous pous de captació o la instal·lació d’una minicentral hidroelèctrica a la cambra de càrrega i l’elaboració d’un Pla per millorar l’eficiència de la xarxa o les noves línies, com per exemple, la pujada d’aigua al cap del Port d’Envalira.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Render del futur aparcament del Falgueró d'Escaldes-Engordany

L’aparcament del Falgueró d’Escaldes-Engordany estarà llest el 31 de març

Notícia següent
mossos

Dos homes detinguts per robar més de 2.000€ en tres establiments a Sabadell

Notícies relacionades